Cvičení pro copywritery: 5 slov a dost!

Hledáte cvičení pro copywritery? Na mém webu jich najdete hned několik. V dnešním dílu si můžete zkusit, jestli dokážete z textové hlušiny vyextrahovat copy jiskřivou jako diamant! Cvičení 5 slov a dost! pro lepší copywriting O pár řádků […]

Cvičení pro copywritery: 2 synonyma

Hledáte cvičení pro lepší copywriting? Potrénujte si schopnost využívat bohatost slovní zásoby s cvičením 2 synonyma! Cvičení se synonymy pro lepší copywriting Níže najdete 5 ukázek produktové copy. V každé ukázce nahraďte alespoň dva výrazy synonymními obraty […]

Jak nazvat jazyk byrokratů? Byrokratčtina, nebo byrokratština?

Váš dotaz: Jak vytvořit název pro jazyk byrokratů? Bude to byrokratčtina, nebo byrokratština? Podstatná jména tohoto typu, tedy obecné názvy jazyků, se tvoří příponou -ina z přídavných jmen: Zároveň dochází k výměně skupiny -sk- za -šť- […]

Píše se povodí dolní Vltavy, nebo povodí Dolní Vltavy?

Váš dotaz: Chceme-li pojmenovat oblast, píše se povodí dolní Vltavy, nebo povodí Dolní Vltavy?  Povodí je kraj podél řeky. Oblast, která řeku obklopuje. Například kolem řeky Vltavy lze nazvat povodím Vltavy. Nebo také Povltavím. Podobně […]

Píše se čárka ve spojení Stromy kam se podíváte?

Váš dotaz: Píše se čárka ve spojení Stromy kam se podíváte? Třeba když tvoří nadpis? Ano, píše. Platí totiž, že i v těch případech, kdy je vedlejší větou (např. větou kam se podíváte) rozvíjen výraz stojící zdánlivě […]

Konec sluneční soustavy v českém jazyce

Viděli jste někdy umřít slovo? Vězte, že právě teď českými luhy a háji prochází smuteční průvod, aby se rozloučil se spojením slov sluneční soustava. Sluneční soustava už jen s velkým S Všechno začalo požadavkem astronomické obce. Zatímco […]

Nepište jako pornomagnát

Radí vám někdo, abyste psali jako pornomagnát? Neposlouchejte ho. Buď si z vás dělá šoufky, dobrý den, nebo obojí dohromady. Nebo vy snad znáte nějakého copywritera, který by to v pornoprůmyslu dopracoval na multimilionáře a magnáta? Pornomagnáti copy […]

Cena za copywriting: AWAI zpracoval ceník na rok 2019

Nedávno jsem tu psal o tvorbě ceníku copywritera a sazbách za copywriting. Sdružení American Writers & Artists Inc. (AWAI) nachystalo v rámci svého každoročního průvodce přehled copywriterských služeb a jejich cen (v USD) na rok 2019. Hledáte ceník copywritingu? […]

Nejlepší český copywriter

Nejlepší český copywriter píše tak, že se o jeho služby klienti přetahují. Zároveň je to meta, k níž touží směřovat mnozí z těch, kdo se copywritingem začali živit. Jak se ale nejlepší český copywriter pozná? Znáte nejlepšího českého […]

Copywriting: Lokalizujete copy? Pozor na uvozovky!

Lokalizujete texty z angličtiny, francouzštiny, španělštiny nebo třeba z polštiny? Pak určitě víte, co si pohlídat v oblasti interpunkčních znamének. Například v případě uvozovek. Lokalizace textů: Na co si dát pozor Lokalizace reklamních obsahů je jednou z disciplín, které by […]

Jak rozeznat přístavek těsný a přístavek volný

Chcete umět poznat přístavek? Chcete dokázet rozlišit, kdy jde o přístavek těsný a kdy o přístavek volný? Pak jste tu správně. Naučíte se díky tomu správně psát čárky u konstrukcí, které přístavek obsahují. Udělejte si v tom jasno jednou […]

Test pro copywritery (18.): Základní pojmy

Znáš základní obraty, s nimiž se můžeš při copywritingu setkat? Víš, co označují pojmy jako persona, tonalita nebo linkbuilding? Vyber v každé z následujících 20 otázek správnou odpověď a zjisti, jak jsi na tom. Třeba se přiučíš i něco nového. […]

Slogany takzvaně cvičné

Potřebujete slogan? Chcete se naučit psát slogany? Je to jednoduché: Trénujte. A také si ujasněte, jaký je rozdíl mezi pojmy slogan a tagline. Slogan a tagline: Co je co? Řada lidí nerozlišuje mezi pojmy claim, slogan a tagline. Pokud […]

Test pro copywritery (17.): Psaní čárek u přívlastku

Je to přívlastek volný, nebo těsný? Je to přívlastek několikanásobný, nebo postupně rozvíjející? A bude se u něj psát čárka, nebo ne? A proč? V tomto testu na tebe čeká 10 úkolů, které tvoje znalosti nekompromisně prověří. Povedeš si […]

Test pro copywritery (16.): Slovosled

Slovosled a aktuální členění větné jsou principy, bez jejichž znalosti se copywriter při tvorbě textu neobejde. Někdy možná vystačí jen s jazykovým citem nebo intuicí. V řadě případů si ale musí umět pořadí slov zdůvodnit. Například při řazení […]

Test pro copywritery (15.): Frazémy a zvířata

Frazémy, v nichž figurují nejrůznější zvířata, jsou součástí slovní zásoby snad každého jazyka. Vzpomeneš si z hlavy na ty, které obohacují češtinu? A dokážeš je coby copywriter účinně využívat při psaní textu? V tomto testu najdeš 20 úkolů, […]

Test pro copywritery (14.): Copywriting a reklama

Zajímá tě copywriting a reklama? Znáš zásady a principy reklamní textařiny? Pak máš slušnou šanci zvládnout tento test na sto procent. Jak otestovat své znalosti Nemusíš mít načtené všechny knihy o copywritingu a reklamě, aby se ti v tomto testu […]

Test pro copywritery (13): Sophiina volba a podobné frazémy

V tomto testu se dozvíš, jak jsi na tom se znalostí frazeologie a ustálených frazémů, v nichž se vyskytují vlastní jména známých historických osobností, literárních hrdinů a mytických postav. Test z frazeologie Víš například, kdy použít slovní spojení Sophiina […]

Test pro copywritery (12): Základy e-copywritingu

Otestuj si, co víš o psaní textů pro webové stránky, e-maily a PPC reklamy. Čekají na tebe otázky, které vycházejí z best practices pro e-copywriting a webové copywritery. Zvládneš správně vyřešit všech 15 úkolů? Pokud ano, nezapomeň se svým […]

Test pro copywritery (11): S čárkou, nebo bez čárky?

Víš, kdy napsat větu Kamarádi hoří! s čárkou a kdy bez čárky? V tomto testu zjistíš, jak jsi na tom s interpunkcí doopravdy. Řekněme si na rovinu, že interpunkce by neměla dělat problém nikomu, kdo se chce psaním živit. […]

Test pro copywritery (10): Oprav text reklamy

Text reklamy od profesionála je prostý jazykových přešlapů. V tomto testu najdeš 10 ukázek skutečných reklamních textů, jejichž autoři mají k profesionálnímu zvládnutí češtiny daleko. V každém z textů je totiž nějaký jazykový nedostatek. Zvládneš je všechny odhalit a vybrat […]

Emotikony a emoji: Kde se vzaly a jak je používat

Věděli jste, že první doložené emotikony údajně pocházejí už ze 17. století? Nebo že první ASCII smajlíky použil v roce 1982 americký vědec a expert na počítače Scott Fahlman? V tomto článku se dočtete vše, co by vás o původu […]

Emotikony a interpunkce: Kdy psát před a za emotikony tečku a kdy ne

Váháte, kdy psát v textech s emotikony tečku a kdy ne? Dotazy a diskuse na toto téma pravidelně zaplavují sociální sítě i profesní diskusní fóra. Ne vždy v nich ale najdete smysluplné argumenty nebo komplexní pojetí. Řešení je přitom geniálně jednoduché:   […]

Test pro copywritery (8): Základy copywritingu

Přišel čas zvýšit si sebevědomí dalším z online testů pro copywritery. V tomhle se můžeš popasovat s dotazy z oblasti best practices copywritingu. Projdi si všechny otázky a zjisti, jestli na ně dokážeš správně odpovědět bez cizí pomoci. Zvládneš to dřív, […]

Test pro copywritery (7): Frazeologie – části těla

Právě teď můžeš zdarma hodit oko na další z online testů pro copywritery. V tomhle se dozvíš, jak znáš frazémy a idiomy. Projdi si všechny otázky a zjisti, jestli je zvládneš „sfouknout s prstem v nose“ a jestli na ně dokážeš správně […]

Test pro copywritery (5.): Pletou se vám přídavná jména?

Šlápněte na plyn a vyzkoušejte si zdarma další z online testů pro copywritery. V tomhle se dozvíte, jak na tom jste se slovní zásobou v oblasti přídavných jmen. Nepletou se vám slova jako efektní a efektivní, zmatený a zmatečný, žehlicí a žehlící, […]