Copywriting

Místo Hledám copywritera píšete Hledám copywrittera nebo Hledám copyrightera?

Hledáte copywritera a chcete si nějakého vygooglovat? Pak možná místo výrazu copywriter či reklamní textař zadáváte slova copywritter, copyrighter, copywrighter, copyrajtr nebo copywrither. Na tom není nic špatného. Tedy pomineme-li fakt, že si tím cestu k nalezení copywritera zkomplikujete.

Slovo, které hledáte, je copywriter

Slovo copywriter řada těch, kdo poptávají textařské služby, nezná. A správně ho napsat umějí prakticky jen lidé z oboru. Ostatně, chybné copywritter už napsal do inzerátu nejeden HR specialista.

Naštěstí vám Google i Seznam dokážou napovědět správné klíčové slovo: copywriter. A zobrazit vám správné výsledky hledání.

Už to, že hledáte pro své texty specialistu a profesionála, vám slouží ke cti. Znamená to, že své podnikání myslíte vážně. Ne jako celá řada těch, jejichž weby, e-shopy a příspěvky na sociálních sítích působí po textové stránce jako parodie.

Profesionálního reklamního textaře poznáte tak, že se vás na začátku spolupráce bude hodně ptát. Bude chtít poznat vaši značku, vaše produkty, vaše hodnoty, vaše zákazníky. Propagační aktivity, které jste už vyzkoušeli. Vaši pozici na trhu, konkurenci, silné i slabé stránky.

Nebude vám slibovat Krkonoše nebo Jáchymov. Povede s vámi dialog, aby se obě strany dokonale poznaly. Aby si vyjasnily zadání a prostředky k jeho naplnění.

Profesionální copywriter není chrlič textu. Je to kreativní stratég s citem pro účinky různých slov a sdělení, který pomocí textu sleduje dosažení dohodnutého cíle. Na tento cíl se vás bude ptát. Nebo vám pomůže ho zformulovat. Čím důkladněji zpracujete zadání své poptávky, tím efektivněji spolupráce s vybraným reklamním textařem proběhne.

Nestačí říct jen „Poptávám copywritera“. Nebo „Potřebuju texty“. Proč? Protože co cíl nebo záměr, to jiný textařský postup a jiné propagační formáty a kanály.

Takže: Hledáte copywritera? Potřebujete poradit? Ozvěte se mi a můžeme to společně probrat.

NAPIŠTE MI

 

 

Proč se copywritingu říká copywriting? Souvisí snad s kopírováním?

Copywriting (původně copy writing) je anglický výraz, který v oborové češtině prakticky zdomácněl. Reklamní textaři si říkají copywriteři už hezkých pár let. Sám jsem se s tímto pojmem u nás setkal poprvé v 90. letech, kdy jsem studoval. Jaká je […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Posíláte newslettery bez P. S.? Veliká chyba…

Tisíce copywriterů přemýšlejí, jak přimět adresáty newsletterů k prokliku. Jednou z možností zvýšení CTR je optimalizace počtu linků. Když už se do toho pustíte, nezapomeňte využít umístění prokliku v post scriptu. Čili v P. S. V čem je síla […]

Pošli to dál

Chytrý trik na vyšší tržby: Ceny bez měny

Provozujete restauraci nebo bar a chcete vyšší tržby? Vyzkoušejte, jestli uspějete s následujícím chytrým trikem. Při experimentu v restauraci St. Andrew´s v New Yorku dokázal zvýšit útratu hostů o více než 8 %. Jak se jim to povedlo?   Psychologie při […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Jak psát slogan: Chiasmus a antimetabola

Před pár dny jsem četl další zajímavou studii na téma kognitivní zkreslení a forma sdělení, tentokrát o chiastických tvrzeních. Vzpomněl jsem si při tom na slogan firmy mého kamaráda Petra Kovaříka, která pod značkou Steiner & Kovarik […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Místo Hledám copywritera píšete Hledám copywrittera nebo Hledám copyrightera?

Hledáte copywritera a chcete si nějakého vygooglovat? Pak možná místo výrazu copywriter či reklamní textař zadáváte slova copywritter, copyrighter, copywrighter, copyrajtr nebo copywrither. Na tom není nic špatného. Tedy pomineme-li fakt, že si tím cestu k nalezení copywritera […]

Copywriter a psychologie: Jak ovlivňovat zákazníky reklamními texty

Věnujete se copywritingu? Pak asi víte, že psát reklamní texty bez využití psychologie je jako rybařit bez návnady. Aplikujete-li znalost jevů, jako jsou například   a další, můžete zvýšit svou šanci na úspěch. Na to, […]

Pošli to dál
2 komentáře

Emotikony a e-mailing 2020: Jak příjemci vnímají předmět e-mailu s emoji

Používáte v předmětu vašich rozesílek emotikony? V agentuře Nielsen Norman Group se rozhodli zjistit, jak takový předmět působí na příjemce. V rámci tohoto testu se dotazovali adresátů rozesílek, jakým výrazem by ohodnotili předmět e-mailu, který obdrželi. Zároveň s tím […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Cialdini a copywriting: Jak tasit zbraně vlivu a psát účinnější reklamní texty

Potřebujete zvýšit účinnost svého copywritingu? Chcete se naučit psát přesvědčivěji? Pak vám jistě přijde vhod následující rozbor principů lidského chování, jež ve své hojně citované knize Influence: The psychology of persuasion (česky: Zbraně vlivu)  popisuje […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Chytrý copywriting: Jak využít psychologii při cenotvorbě a psaní price copy

Využíváte při copywritingu a cenotvorbě znalosti z psychologie? Měli byste. Následující tipy pro optimalizaci price copy, discount copy a cenotvorby vám mohou pomoci vyladit UX na prodejních stránkách i v katalozích –⁠ a propracovat se tak k vyšším konverzím. Opírají o experimentální výzkumy […]

Žádný komentář

Jak začít s copywritingem: 21 chytrých kroků na samý začátek

Chcete začít s copywritingem? Sršíte vypečenými nápady a toužíte si mezi reklamními textaři přihřát svoji polívčičku? Následující tipy vám poradí, jak při tom neskončit v copywriterském pekle a neshořet jako papír. Nažhavte si propisky a vyrazte. Kam?   Krok za […]

Pošli to dál
Žádný komentář