Online kurz pro copywritery: 12 slov, jimiž uhranete každého zákazníka

Seznamte se s 12 kouzelnými slůvky, bez kterých se při copywritingu neobejdete. Chcete vědět, která to jsou? V tomto dílu vám je Online kurz pro copywritery představí pěkně pohromadě.

 

Vyzbrojte se slovy, která zákazníci čtou nejraději

Nejlepší věci jsou zadarmo. Alespoň to tvrdí song skupiny Chinaski. Máte-li možnost svou copy opřít o některé z níže uvedených slov, neváhejte ani vteřinu. V každém případě je patřičně zvýrazněte.

 

1. Zdarma

1 + 1 zdarma. 2 + 1 zdarma. 6 + 2 zdarma. Doprava zdarma. Ke každému bytu parkovací stání zdarma. Ne nadarmo se toto slovo objevuje ve všech marketingových příručkách. Zamyslete se, jestli některou část nabídky nemůžete formulovat jako položky či výhody, které zákazník obdrží zdarma. Samozřejmě můžete využít i synonyma: zadarmo, bezplatně apod.

 

2. Dárek

Někdo vám dá k nákupu dárek rovnou, jiný až po splnění určitých podmínek. Třeba až nasbíráte body. Jak copywriter pátrejte po tom, jestli je promoce dárku součástí zadání. Pokud zákazníkům dárek slíbit nemůžete, alespoň je přesvědčte, že nabízený produkt či služba udělají coby dárek radost někomu v jejich okolí. Dárky přece milujeme všichni!

 

3. Odměna

Oslovujete vracející se zákazníky? Připravujete komunikaci pro stálé odběratele? Odměňte je za jejich věrnost. A slovo odměna pište hezky nepřehlédnutelně. (Nezapomeňte na odvozeniny, např. sloveso odměnit.)

 

4. Dostanete

Když zahlédnu toto slovo, hned mě jako zákazníka zajímá, co dostanu. Bude to zdarma? Nebo dostanu slevu? Není v tom nějaký háček? V každém případě: copy zaujala moji pozornost. Tohle sloveso byste si měli zamilovat – má neuvěřitelnou moc!

 

5. Získejte

Jakmile vám zrak padne na tuto výzvu k akci, už hledáte, o jaký zisk jde. A jestli je hmotný (viz dárek), či nehmotný. Copywriterům dává toto sloveso dostatek prostoru, na co zákazníka nalákat. Dárkem a slevou počínaje a novými zkušenostmi a zvláštními výhodami konče.

 

6. Vyhrajte

Výhra není tak úplně dárek. Nezískáte ji automaticky. Ale možnost výhry má pro spoustu zákazníků neuvěřitelné kouzlo. I proto je kolem nás takové množství spotřebitelských soutěží. Podobně jako slovo vyhrajte vám získají pozornost slova soutěž, losujeme, slosování a podobně.

 

Slova, která hlásají Skoro zadarmo!

7. Sleva

Jen si vzpomeňte na všechny ty možné i nemožné druhy slev, jimiž můžete operovat. First minute, last minute, super last minute, super last second, rodinná sleva, množstevní sleva, sleva za promo pokoj… Máte-li v zadání slevu, nezapomeňte ji v copy patřičně využít.

 

8. Akce

Pro marketéra či prodejce spočívá kouzlo akce v tom, že nutí zákazníka rychle se rozhodnout – zpravidla je totiž časově omezená (nebo se tak přinejmenším tváří). Zákazníkovi toto slovo signalizuje jediné: Výhodná nabídka. Šance ušetřit. Zisk!

 

9. Výprodej

Slovo výprodej říká: Nebude to úplně zadarmo. Ale rozhodně to bude výhodné. Neodolatelně výhodné. Nebo se to tak bude přinejmenším tvářit. 

 

10. Ušetřete

O praktičnosti slovesa ušetřit jsem psal například v tomto článku. Využívejte ho k upoutání zákazníkovy pozornosti, ať už je řeč o úspoře peněz, nebo o ušetření času, energie, starostí apod.

 

11. Výhodný

Chybí vám v copy slovo výhodný? Popřemýšlejte, jestli nenajdete způsob, jak ho do textu vpašovat. Určitě najdete něco, čím váš produkt předčí ostatní. V čem je jeho benefit. Nebo je výhodná nabídka jako taková? Cenou? Distribucí? Zárukou? Něčím dalším?

Pátrejte… Uvidíte, že to celkovému vyznění textu prospěje.

 

12. Levný

Jestli zákazníky v Česku (ale i mnohde ve světě) něco zajímá, tak je to cena. Tedy to, zda je produkt (či služba) dostatečně levný. Nejde o všechny zákazníky, ale je jich dost.

V řadě případů se proto vyplatí ho jako levný (či spíše levnější než u konkurence) propagovat a zaměřit na tuto kvalitu zákazníkovu pozornost. Mezi oblíbené copy patří například: Bezkonkurenční cena!

 

Přečtěte si také:

Online kurz pro copywritery: 20 nejužitečnějších sloves

 

 

 

Pošli to dál