Slogany a zase slogany: 600+ reklamních sloganů a sloganů firem

Reklamní slogany a slogany firem - 600 příkladů

Slogany, které zná každý, i slogany menších firem a lokálních produktů. Na této stránce najdete databázi nejslavnějších taglines a claimů, kterou průběžně doplňuju o další a další příklady a v níž se můžete inspirovat při tvorbě toho vlastního. V seznamu jsou zastoupeny jak slogany z reklamních kampaní, tak firemní slogany, které doplňují loga firem.

Reklamní a firemní slogany: Co je co

Reklamní slogany (claims) propagující konkrétní produkty se od sloganů firem a značek (taglines) liší. Zatímco slogan společnosti obvykle odráží její misi, při propagaci produktu je slogan formulován tak, aby vystihoval jeho kvality a přednosti. Při komunikaci firem a značek můžete narazit na oba typy sloganů. Zvláštní skupinou jsou pak slogany politických stran. 

Slogany firem

Firemní slogan patří spolu s názvem firmy, logem, fontem a barvami k firemní identitě. Pomáhá k snažšímu rozpoznání firmy či značky na trhu. Opakováním těchto prvků směrem k zákazníkům se buduje povědomí a pocit známosti.

Zatímco logo nebo barvy jsou prvky vizuální identity, slogan poutá pozornost a proniká do paměti nejen na vizuálech, ale (ve zvukové podobě) i v televizních spotech a audio reklamách.

Život firemního sloganu je určitě delší než život sloganu pro produktovou řadu nebo konkrétní model. Přesto společnosti tu a tam sáhnou k obměně tagline. Je to přirozené: Proměňuje se jak pozice firmy na trhu, tak mise firmy, společenské prostředí i další okolnosti. A firmy na tyto proměny reagují.

Někdy už si ani nevzpomeneme, že slogan firmy byl dříve jiný: 

Seat: dříve Enjoyneering (Technika pro radost), dnes Auto emocion

Renault: dříve Drive the change (Řiď změnu), dnes Passion for life (Vášeň pro život)

Philips: dříve  Dělejme věci lépe (Let´s make things better), dnes Smysl a jednoduchost (Sense and simplicity)

Slogany produktů a jejich kampaní

Se slogany produktů (výrobků, služeb, modelových řad apod.) se setkáváme při propagaci. V reklamních spotech takový slogan často zazní jako vyústění, jako pointa či podtržení komunikovaného příběhu.

I stálice mezi produkty mohou s časem měnit slogan. Typickým příkladem je Coca-Cola, která od roku 1886 vystřídala při propagaci nápoje přes padesát sloganů. 

Coca-Cola: dříve například Good til the last drop (1908) nebo The sign of good taste (1954), dnes Taste the feeling

Někdy se slogan (claim) z reklamní kampaně na určitý produkt ujme natolik, že se z něj stane tagline (motto) celé firmy. Jako v případě sloganu Think different společnosti Apple.

Slogany politických stran

Politické strany jsou na pomezí mezi firmou a produktem. S jejich slogany se nejintenzivněji setkáváme během předvolebních kampaní. Schválně: Vybavíte si, ke kterým partajím patří následující hesla?

Klidná síla

S lidmi pro lidi

Zásady, ne výsady

Chceme lepší Česko

Spravedlivé Česko. Teď!

Správně jste tipovali v případě, že jste uvedli tyto strany: KDU-ČSL, KSČM, TOP09, ANO, ODS. Je ale pravděpodobné, že si na tyto slogany z let minulých už nevzpomenete. Že je přebily ty z aktuálních předvolebních kampaní.

 

Databáze sloganů

Potřebujete přehledně uspořádaný seznam sloganů z dřívějších kampaní? Pro samostudium nebo diplomovou práci? Projděte si databázi, kterou jsem dal dohromady a kterou průběžně rozšiřuju o desítky a desítky nových claimů. 

Prvních 200 sloganů si můžete prohlédnout zcela zdarma. Chcete-li mít k ruce celou databázi a ušetřit hodiny jejím sestavováním, můžete si ji objednat za symbolickou cenu.

Databáze aktuálně obsahuje: 796 sloganů

 

Ochutnávka č. 2: 30 nejznámějších sloganů

Znáte slogany dobře? Schválně zkuste, jestli k následujícím sloganům dokážete správně přiřadit značky. (Řešení najdete dole pod článkem.)

  1. Think different.
  2. Just do it
  3. Život je hořký. Bohudík
  4. Chráníme vaše sny
  5. Lidé půjčují lidem. Levněji a s klidem
  6. I muži mají své dny
  7. Řešení vašeho bydlení
  8. I banku můžete mít rádi
  9. Jednička v čerstvosti
  10. Simply clever
  11. I´m lovin it
  12. Jedno nás spojuje
  13. Ochutnej duhu
  14. Banka inspirovaná klienty
  15. Protože vy za to stojíte
  16. Mužem hned
  17. ___ vaří za vás
  18. Stojí za to jíst lépe
  19. ___, to je máslíčko!
  20. Když se to má podařit
  21. Na těchto základech můžete stavět
  22. Přesně podle mého gusta
  23. Střecha na celý život
  24. Zdraví, které chutná
  25. Pro muže to nejlepší
  26. Jama-já-já-jupi-jupi-jé
  27. Zkraťte si cestu domů
  28. Image je nanic
  29. Víte to první
  30. Today. Tomorrow. ____

Našli jste zajímavý firemní slogan? Pošlete mi ho

Víte o nějaké firmě, jejíž slogan v mé databázi chybí? Napište mi o něm do komentáře pod článkem. Rád ho do seznamu přidám.

 

Zajímají vás slogany a sloganotvorba? Přečtěte si také:

Jak psát slogan: Chiasmus a antimetabola

Cena za vytvoření sloganu: Kolik stojí reklamní claim a tagline?

Jak napsat slogan (1.) – Zkuste aluzi

Jak napsat slogan (2.) – Rým a aliterace

Přiřadili jste značky správně? Tady je řešení:

  1. Apple
  2. Nike
  3. Radegast
  4. Česká pojišťovna
  5. Zonky
  6. Fernet Stock
  7. Wüstenrot
  8. Airbank
  9. Lidl
  10. Škoda Auto
  11. McDonald
  12. Staropramen
  13. Skittles
  14. Raiffeisen Bank
  15. L´Oreal
  16. Arginmax
  17. Vitana
  18. Albert
  19. Alfa
  20. Bauhaus
  21. Českomoravská stavební spořitelna
  22. Billa
  23. Bramac
  24. Danone
  25. Gillette
  26. Hornbach
  27. Hypoteční banka
  28. Sprite
  29. TN.cz
  30. Toyota
Pošli to dál

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *