Outside the Box Copywriting: Co vy na to?

Napadlo vás někdy ignorovat při psaní copy best practices copywritingu? Pojmout marketingovou komunikaci jinak než jako zdůraznění přínosů a výhod? Prostě vybočit z řady a díky tomu zaujmout a získat jedinečnou pozici v záplavě monotónně laděných reklam?

Co třeba rozjet to na struně naprosté, až skoro ironizující upřímnosti jako platforma Archibald London?

Nebo nejde o upřímnost, ale trik a využití techniky paradoxu?

Využití paradoxu v reklamním textu

Archibald London nabízejí mj. ručně vyráběné produkty, zejména módu. Pyšní se tím, že jejich výrobky z kašmíru přicházejí na svět ve Skotsku, kde je na rodinné firmě tkají z výběrových materiálů od pečlivě vybraných dodavatelů z Afganistánu, Mongolska a Číny.

Jak píše Rohan Dhir, zakladatel Archibald London, firma si zakládá na transparentním obchodním modelu bez přeprodejců a bezejmenných výrobců asijské provenience. A stojí a padá s tím, že spolupracuje s konkrétními řemeslnými mistry v daných odvětvích. S obuvníky, krejčími, cukráři, vinaři atd. 

Ovšem jejich sponzorovaná reklama na Facebooku, která vtipně využívá princip paradoxu, vytváří opačný dojem. Říká:

Naše šála je vyrobena z obyčejného, masově vyráběného kašmíru s původem v čínské továrně pro tisíce lidí, kteří pracují 16 hodin denně. Ale aby vás to při jejím nošení netrápilo, budeme ji propagovat slovy jako autenticita, 100% kašmír a transparentnost. 

Ten text je vlastně narážkou na konkurenci. Sdělením, které konkurence nikdy nevypustí, které ale přesně odpovídá skutečnosti. Nebo ne?

 

Co na princip paradoxu říkáte? A už jste někdy při propagaci využili něco podobného jako Archibald London?

 

 

Pošli to dál

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *