CopywritingCvičení

Cvičení pro copywritery: Naming aneb Tvorba názvu produktu

Naming je zábava. Ale taky dřina. V dnešním cvičení si vyzkoušíte, čeho je víc. Mám pro vás totiž zadání, které si v ničem nezadá s těmi, která mi tu a tam přistávají na stole.

Zaujalo vás to? Tak pojďme na to.

Vymyslete název doplňku stravy

Zadání je prosté: Vymyslete název pro doplněk stravy, o kterém víte následující:

Balení: Plastová lahvička, 100 kapslí/tobolek

Složení: Vitamín D3, vitamín K, zinek.

Hlavní účinky

  • D3: Vitamín D je nezbytný pro správný vývoj kostí, zubů a kloubů. Jeho nedostatek ohrožuje zejména děti, těhotné a kojící ženy a seniory.
  • K: Vitamín K hraje důležitou roli v procesu srážení krve a mineralizace kostí. Jeho forma vitamín K2  působí na tvorbu osteokalcinu, což je bílkovina začleňující vápník a jiné minerální látky do kostních tkání.
  • Zn: Zinek je minerál, který se podílí na syntéze enzymů a nukleových kyselin. Je potřebný pro tělesný růst a vývoj, nezbytný pro imunitní systém, neurologické funkce, reprodukci, účastní se při tvorbě inzulínu a má zásadní vliv na metabolismus cukrů, tuků a bílkovin. Mimo to působí nepřímo jako antioxidant.

Klíčový přínos: Péče pro zdravé kosti.

Cílová skupina: Dospělí, zejména těhotné a kojící ženy a senioři.

Trh: ČR

Omezení názvu:

  • 15 znaků včetně mezer
  • ideálně bez diakritiky (ale není podmínkou)
  • název není dosud použit (ani v ČR, ani jinde – vyhledávače napoví)

 

Tak. To by bylo. A teď s chutí do toho. Podívejte se, jaké názvy užívá konkurence. Mějte na paměti, že Google ani Seznam nesmějí vámi vymyšlenou variantu názvu vyhledat. Ani jako název konkurenčního produktu, ani jako ochrannou známku.

A rada na závěr? Nespěchejte. Tvorba názvu není závod, ale náročná a systematická kreativní práce. 

 

Chcete zpětnou vazbu?

Vaše nápady si rád přečtu v komentářích.(Prosím, uveďte maximálně 3 varianty názvu.) A jak to bude se zpětnou vazbou? Vaše nápady zařadím do veřejného hlasování, které najdete na konci tohoto článku. Zpětnou vazbu tak dostanete od ostatních – já se tak šikovně vyhnu nařčení z toho, že někoho protežuju 🙂 (Samozřejmě pokud budete chtít znát můj názor, rád se s vámi podělím.)

 

Hlasujte a vyberte nejvhodnější název

V anketě samozřejmě můžete hlasovat bez ohledu na to, jestli jste nějaký název vymysleli, nebo ne. Zároveň se pak můžete podívat, jak hlasovali ostatní a který název momentálně vede.

A jak to vypadá právě teď? Tady je aktuální stav ankety:

 

[ays_poll id=5]
Pošli to dál

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.