Test pro copywritery (26.): Oprav text reklamy 2

Před Vánoci se s reklamami roztrhl pytel. Bohužel z něj padají i zmetky, které někdo zapomněl opravit. Poznáš, kde je co špatně? Pokud ano, nezapomeň se výsledkem z testu pochlubit ostatním!

V testu na tebe čeká 10 ukázek a ke každé úkol.

Pojďme se podívat testíku na zub:

Results

Paráda! Deset z deseti!

Tenhle test určitě nedá na 100 % každý. Tobě se to ale povedlo.

Blahopřeju!

Zvládneš na plný počet bodů i některý z dalších testů? Nebo dokonce všechny?

Držím palce!

Pošli to dál

Někde ti něco uteklo…

Ale nevadí! Mrkni na správné výsledky a odhal, kde tě tlačí bota.

Když to budeš chtít probrat, klidně napiš.

Nebo zkus některý z dalších testů. Určitě ho tentokrát dáš na 100 %.

Držím palce!

Pošli to dál

#1. Dokážeš opravit texty reklam? Začněme něčím jednoduchým: Jakou opravu vyžaduje text následujícího banneru?

Správná odpověď je: obětí > objetí.

Pošli to dál
Další otázka

#2. V následujícím inzerátu chybí čárka. Kde má být?

Správná odpověď je: před co (ve větě Zjisti…)
Nadpis se správnou interpunkcí bude: Zjisti, co je to top matroš (Za nadpisem se tečka nepíše, proto může konec věty zůstat, jak je.)

Pošli to dál
Další otázka

#3. V následujícím inzerátu se rozhodně nepovedla práce s pomlčkou. Ale: Které ze slov v něm je nutné opravit jakbysmet?

Správná odpověď: scháníte

Toto slovo se správně píše sháníte. Připomeňte si příbuzná slova: shon, sháňka, sehnat.

Pošli to dál
Další otázka

#4. Jedna z vět této reklamy vyžaduje opravu interpunkce. Jak bude vypadat po opravě?

Správná odpověď: Víc než jen hra. Více o psaní čárky před spojkou než najdeš například v tomto článku.

Pošli to dál
Další otázka

#5. Které slovo z následující ukázky plné podivností je třeba opravit kvůli pravopisu?

Opravu zasluhuje slovo: nejjedoduššeji.
Správně se totiž píše: nejjednodušeji. Proč? Jde o druhý stupeň příslovce jednoduše.

Jiné by to bylo u přídavného jména jednoduchý > jednodušší > nejjednodušší.

Pošli to dál
Další otázka

#6. Kolik chyb je v následujícím sloganu a podsloganu?

Správná odpověď: 4 chyby.

Pojďme je spočítat:

  1. Chybí čárka před vztažným zájmenem který.
  2. Chybí čárka ve slově rád.
  3. Chybí čárka ve slově skvělá.
  4. Chybí čárka před spojkou ale.
Pošli to dál
Další otázka

#7. Která část textu pod sloganem je chybná a je potřeba ji opravit?

Dobře odpověděl ten, kdo označil možnost: naší.

Textař měl správně napsat: Stáhni si naši aplikaci.

Pošli to dál
Další otázka

#8. I plakát Českých drah má mouchy. Co textu na něm rozhodně chybí?

Správná odpověď: mezera před slovem PRŮKAZ

Už sama skutečnost, že textař nebo grafik slovo žákovský zkrátí na plakátu na žák., je s podivem. Korunu tomu ovšem nasazuje to, že za tečkou neudělá mezeru.

Pošli to dál
Další otázka

#9. Jak by vypadal bezchybný text tohoto banneru?

Správná odpověď je B: Vše, co u nás utratíte, vám o Vánocích vrátíme zpět.

Vánoce se rozhodně píšou s velkým V.

A problematiku psaní čárek ve vložených větách vztažných si můžete nastudovat třeba v tomto článku. Pomůže vám Lego!

Pošli to dál
Další otázka

#10. A jedna lahůdka na konec. Které řádky z třířádkového textu začínajícího 98% je kvůli chybám nutno přepsat?

Správná odpověď je B: první a druhý.

V prvním řádku je nutno upravit zápis 98% (devadesátiosmiprocentní) na 98 % (devadesát osm procent).

V druhém řádku je nutno opravit „tyto jídla doporučili“ na „tato jídla doporučilo“.

Pošli to dál
Vyhodnotit

 

 

Kam pokračovat po testu?

Zkus i další testy pro copywritery. Najdeš je v rubrice Testy.

 

V čem se chybuje nejčastěji?

K nejčastějším prohřeškům patří chyby v interpunkci. Ty se nevyhnou ani reklamám velkých společností. Alza ani MND bohužel nejsou výjimkou.

Pošli to dál

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *