E-mailing

25 klíčových statistik pro e-mail marketing 2018

Chcete se pustit do e-mailových rozesílek, ale váháte, o co e-mail marketing opřít? Při vytváření strategie byste rozhodně neměli ignorovat následující oblasti:

(1) Personalizaci obsahu

(2) Segmentaci zákaznické databáze podle účelů kampaní

(3) Mobile-friendly řešení e-mailů 

(4) Automatizaci e-mailové komunikace

Souvisejí totiž s aktuálními hlavními trendy. Sluší se k tomu uvést i pár dat:

 

E-maily, metriky, benchmarky

Chystáte se rozeslat zákazníkům první promoční e-mail či newsletter? Nebo už jich máte pár za sebou, ale nemáte jistotu, jestli si vedete dobře? Mějte alespoň hrubý přehled o tom, jak si vaše rozesílky stojí v porovnání s konkurencí. A také s mediánem příslušné metriky v sektoru, v němž se pohybujete.

Ale pozor: je důležité nemíchat jablka s hruškami, sponzorovaný e-mail s newsletterem a podobně.

Nečekejte, že vaše nabídkové e-maily budou vykazovat stejné parametry jako transakční e-maily. Sledujte metriky rozesílek v rámci daného typu e-mailingu/kampaně, v rámci (uvnitř) sektoru.

Platí, že střední hodnoty metrik se mezi jednotlivými sektory liší. Co pro váš e-mailing bude nejdůležitější? Sledovat vývoj metrik ve vašem vlastním mailboardu a porovnávat rozdíly mezi metrikami jednotlivých vlastních rozesílek.

 

20,96 %26 % je průměrná míra otevření e-mailů v sektoru Retail ve Velké Británii (Smart Insights/Mailchimp, 2017)
16,75 %16,75 % je průměrná míra otevření e-mailů v sektoru E-Commerce ve Velké Británii (Smart Insights/Mailchimp, 2017)
14,8 %14,8 % je průměrná Click-thru open rate (CTOR, míra prokliků z otevřených e-mailů) v Evropě mimo UK (VivMail, 2016)
15 %15 % je průměrná Click-thru open rate (CTOR, míra prokliků z otevřených e-mailů) v sektoru Retail v ČR (VivMail, 2016)
 15 %15 % je průměrná Click-thru open rate (CTOR, míra prokliků z otevřených e-mailů) v sektoru E-Commerce v ČR (VivMail, 2016)
30,9 %30,9 % je průměrná míra otevření u e-mailů ze sektoru Vzdělávání (v ČR). V současnosti je to sektor s nejvyšší průměrnou mírou otevření e-mailů, následovaný sektory Pojištění a Automobily (VivMail, 2016)
 2,50 %2,50 % je průměrná míra prokliku e-mailů v sektoru Retail ve Velké Británii k únoru 2017 (Smart Insights/Mailchimp)
2,32 %2,32 % je průměrná míra prokliku e-mailů v sektoru E-Commerce ve Velké Británii k únoru 2017 (Smart Insights/Mailchimp). Nejvyšší CTR má v UK sektor Hobby: 5,13 %.
7,33 %7,33 % je průměrná míra prokliku v sektoru Koníčky/Hobby, který se v ČR může mezi ostatními sektory pochlubit nejvyšší průměrnou proklikovostí e-mailů. Ve Velké Británii je tento sektor také premiantem, průměrná míra prokliku e-mailů v tomto sektoru je tam ovšem jen 5,13 %.

 

Co si z těchto dat odnést?

Míra otevření e-mailů se při globálním pohledu pohybuje mezi 15 a 35 %. Z dlouhodobých globálních statistik vyplývá, že průměrná míra otevření e-mailů klesá, trend dramatického poklesu z přelomu let 2009 a 2010  (26 % v 2009, 17 % v 2010) se však podařilo zastavit. (Zdroj: marketingprofs.com)

Chcete-li udržet vysokou míru otevření svých rozesílek, sledujte nejnovější trendy a výsledky testování. V ideálním případě sami testujte a hledejte způsoby, jak dosáhnout co nejvyšší open rate (OR), potažmo click-thru-open rate (CTOR).

 

Personalizace a segmentace

18,8 %18,8 % je průměrná míra otevření e-mailů, které obsahují personalizaci (Statista, 2014)
13,1 %13,1 % je průměrná míra otevření e-mailů bez personalizace (Statista, 2014)
26 %26 % je rozdíl v míře otevření mezi e-maily obsahujícími personalizovaný předmět (subject line) a těmi ostatními (Campaign Monitor)
14 %Personalizované e-maily vylepšují v průměru míru prokliku o 14 %. Konverzní poměr pak vylepšují v průměru o 10 % (Aberdeen) 
29 %Personalizované promoční e-maily měly v roce 2013 o 29 % vyšší míru otevření než ty nepersonalizované (Experian, 2013)
41 %Personalizované promoční e-maily měly v roce 2013 o 41 % vyšší míru prokliku než ty nepersonalizované (Experian, 2013)
94 %94 % marketingových a CI specialistů vnímá personalizaci jako extrémně důležitou pro dosahování cílů v e-mailovém marketingu.
760 %760 % – takový nárůst tržeb zaznamenali marketéři, kteří do svých kampaní aplikovali segmentaci zákaznické databáze (Campaign Monitor)

 

Metriky popisující rozdíl v efektivitě personalizovaných a nepersonalizovaných e-mailů jsou nekompromisní. Personalizovaný e-mail zkrátka funguje mnohem lépe. Pokud vás personalizace zajímá, přečtěte si příspěvek Personalizace jako nástroj ke zvýšení efektivity e-mailingu.

 

Call to action

90 %90 % – o tolik vzrostl počet prokliků v testu společnosti Unbounce poté, co změnila text na tlačítku z imperativu (Start your free trial!/Zahaj bezplatnou zkušební prohlídku!) na pokyn z pozice “já/moji” a indikativ (Start my free trial!/(Chci) Zahájit mou/svou bezplatnou zkušební prohlídku!)

 

 

Automatizace

Transakční e-maily mají 8× vyšší míru otevření a prokliku než ostatní/netransakční e-maily a generují 6× větší tržby
55 %Právě tak vysoké je procento společností, které využívají marketingovou automatizaci (Emailmonday)

 

 

Vliv chytrých telefonů

26 %O 26 % poklesl podíl internetových prohlížečů na zobrazování doručených e-mailů v USA mezi lety 2012 a 2017 (z 37 % na 28 %). Podíl chytrých telefonů se naopak téměř zdvojnásobil – z 29 % v roce 2012 na 55 % v roce 2017 (Return Path). Statistiky společnosti Litmus uvádějí, že aktuálně (2017) je 54 % e-mailů otevíráno na mobilech, 30 % ve webmailových schránkách a zbylých 16 % na desktopových klientech.
54 %Statistiky společnosti Litmus (s platností především pro USA) uvádějí, že aktuálně (2017) je 54 % e-mailů otevíráno na mobilech. 30 % je pak otevíráno přes webmail a zbylých 16 % na desktopových klientech. Mějte přehled o tom, jaká data platí pro vaše zákazníky.
69 %69 % zákazníků smaže e-mail otevřený v mobilu, pokud není optimalizovaný pro zobrazení v mobilu (Hubspot 2017)
57 pxPrůměrná šířka lidského ukazováčku, který je nejčastěji využívaným prstem při dotýkání se displeje mobilu, je podle studie MIT cca 1,6-2 cm. To je 45-57 pixelů. CTA tlačítka by proto neměla být menší než 57 × 57 px, jinak zákazník může mít potíž s proklikem.
80 %80 % uživatelů e-mailu bude dle interpretace předpovědi společnosti The Radicati Group, kterou zveřejnil server dazeinfo.com, otevírat e-maily pouze na chytrých telefonech.

 

[views]
Pošli to dál