Anketa: Kolik si účtuje copywriter? Známe sazby začátečníka, středně pokročilého i experta

Kolik stojí copywriter na volné noze? Kolik si účtuje copywriter začátečník a kolik expert s 15 lety praxe? Seznamte se s výsledky průzkumu agentury ClearVoice pro anglicky píšící textaře a zúčastněte se anonymní ankety Sazby českých copywriterů, kterou najdete na konci článku. Po hlasování se vám zobrazí, jak hlasovali ostatní. Rozbor výsledků ankety si můžete přečíst v článku Výsledky ankety Kolik si účtuje copywriter.

 

Začátečník vs expert: Kolik let je od sebe dělí?

Agentura ClearVoice oslovila přes 500 zahraničních profesionálních copywriterů s anketou, která zkoumala délku jejich praxe a to, jak se promítá do sazeb (v USD), které copywriteři v různých fázích své kariéry mají. Rozdělila je do 4 skupin: na začátečníky (beginners), středně pokročilé (intermediate), velmi pokročilé (professionals) a experty s praxí přes 15 let.

(Zdroj: ClearVoice.com)

Průzkum zároveň zjišťoval, jakým druhům copy se reklamní textaři na volné noze věnují a jestli účtují časovou sazbou (za hodinu práce), sazbou podle napsaných znaků (sazbou podle počtu slov nebo podle normostran), či jinak. A co zjistil?

Například to, že zatímco většina copywriterů začátečníků se pohybuje v cenové rozpětí 0,1–0,5 USD/slovo (celkem přes 80 %), více než polovina copywriterů expertů si účtuje nejméně 1 USD/slovo. Ostatně prohlédněte si oba grafy: První uvádí sazby per word, druhý per hour.  Jednotlivé skupiny copywriterů podle délky praxe jsou v grafech vyznačeny barevně (např. začátečníci modře, experti červeně).

(Údaje jsou v USD. Zdroj: ClearVoice.com)

 

Z průzkumu vyplynula i řada zajímavostí. Například to, že nejčastěji se psaní textů na sociální sítě se věnují nejen začátečníci, ale i velké množství (více než 4 z 5) zkušených, ostřílených copywriterů expertů s dlouhou praxí.

Nebo že téměř všichni volnonožci, bez ohledu na délku praxe, se živí psaním článků.

A také to, že naopak zcela mizivé procento kopíků začátečníků působí v oblasti copy pro tištěnou reklamu

Sazby a taxy copywriterů

(Zdroj: ClearVoice.com)

 

A jak je to se sazbami českých copywriterů? Něco už jsem naznačil v článku Kolik stojí profesionální copywriter a jeho služby. Přesnější data by ale měla přinést následující anketa. Je anonymní, tak neváhejte a zapojte se do ní! 

Kompletní výsledky prvního kola ankety, ukončeného 16. 11. 2019, najdete zde.

 

Anketa: Sazby českých copywriterů

Základní kolo ankety bylo ukončeno 16. 11. 2019 v 23:59. S výsledky získanými v tomto kole se můžete seznámit v tomto článku. Hlasování pak budeme v dalších týdnech průběžně aktualizovat.

 

Pošli to dál

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *