CopywritingE-mailing

Jak zvýšit míru otevření e-mailu o 162 %

Míra otevření je cenný ukazatel úspěšnosti e-mailové rozesílky. Uvádí, jak vysoké % adresátů rozesílky otevřelo doručený e-mail. Čím vyšší je, tím lépe. Proto je důležité umět nízkou míru otevření zvýšit.

Poznámka: Míra otevření (open rate, OR) konstituuje spolu s mírou prokliku (CTR) takzvanou click-thru open rate (CTOR), tedy míru prokliků z otevřených e-mailů. Hodnotě CTOR se někdy říká též míra efektivity, protože bývá považována za klíčový ukazatel výkonnosti či efektivity dané rozesílky (newsletteru, e-mailingu).

Míra otevření říká, nakolik se vám podařilo v e-mailové schránce adresáta upoutat jeho pozornostnalákat ho k otevření e-mailu. Čím více adresátů k otevření rozesílky přimějete, tím vyšší mírou otevření se můžete pochlubit. A pochopitelně: čím více adresátů si díky tomu přečte sdělení v těle e-mailu, tím více jich může být tímto sdělením přesvědčeno k prokliknutí se na cílovou stránku (nebo k jiné klíčové akci). Takže: Jak míru otevření zvýšit?

 

3 způsoby, jak chytře zvýšit míru otevření

Míru otevření jednoduše zvýšíte třemi způsoby:

  1. personalizací obsahu předmětu
  2. personalizací textu předmětu
  3. chytrým copywritingem

 

Personalizace obsahu předmětu

Jaké e-maily nečteme a z principu neotvíráme? Ty nerelevantní. 67 % uživatelů, kteří se odhlásí z odběru newsletterů, uvádí jako důvod nerelevantnost obsahu nebo přílišný počet zasílaných sdělení. (Convince and Convert)

Při přípravě textů pro rozesílku se proto snažte co nejvíce využívat informace, které máte o adresátech k dispozici. Segmentujte skupiny adresátů newsletterů a obsah jim upravte na míru.

Jak segmentovat

Segmentovat můžete s ohledem na:

  • pohlaví či věk zákazníků
  • jejich zájmy a předpokládané potřeby
  • typ zboží z předchozího nákupu
  • nákupní historii
  • předchozí akci na webu či v e-shopu atd.

To, co je pro každý segment typické, promítněte i do předmětu e-mailu. Proč?

Jak uvádí agentura Marketing Dive (s odkazem na tiskovou zprávu společnosti Yes Lifecycle Marketing), předmět s personalizovaným obsahem může zvýšit míru otevření až o 50 %

Příklad personalizace obsahu

Předmět „your Facebook ads?“ pomohl rozesílce na adresáty z řad zadavatelů facebookové reklamy zvednout míru otevření oproti běžnému průměru o 99 %! Dostatečně totiž zapůsobil na jejich zvědavost. A možná u nich vyvolal i obavu, co že se kolem reklam na FB děje. Proto se rozhodli e-mail otevřít.

Kdybyste poslali stejný e-mail na adresáty, kteří nemají s reklamami na Facebooku nic společného, s takovým zájmem byste se rozhodně nesetkali.

 

Personalizace textu předmětu

Personalizace textu (copy) předmětu e-mailu zvyšuje míru otevření podobně. Analýza rozesílek YLM ukázala, že předmět se jménem adresáta vede ke zvýšení míry otevření.

Personalizace s proměnnou pro jméno adresáta

V YLM zjistili, že zatímco e-maily s předmětem obsahujícím jméno adresáta dosahují průměrné míry otevření 21,2 %, ty s nepersonalizovaným předmětem otevřelo v průměru jen 14,1 % adresátů.

To je o 50 % vyšší míra otevření v případě personalizace!

Že personalizace pomocí dynamických proměnných funguje, dokládá i analýza rozesílek, kterou vypracoval Campaign Monitor. Udává, že předměty obsahující jméno adresáta mají o 26 % vyšší míru otevření než ty nepersonalizované.

Další proměnné pro personalizaci textu předmětu

Předmět e-mailu můžete posílit i jinými personalizovanými poli, než je jméno a příjmení adresáta. Nejčastěji se používají dynamické proměnné pro:

  • adresní detaily (název města či PSČ)
  • název objednaného zboží
  • e-mailová adresa adresáta

(Více jsem o těchto polích psal v článku Personalizace jako užitečný nástroj ke zvýšení efektivity e-mailingu).

 

Zvýšení míry otevření pomocí chytrého copywritingu

Neotevřené e-maily mají jedno společné: adresáty nezajímají. Chcete-li jejich zájem podnítit, musíte využít psychologii a to, co adresátech víte:

  • Co je zajímá?
  • Co je trápí?
  • Co hledají?
  • Čeho se bojí? atd. 

Jednou z nejsnadnějších cest je vyvolání zvědavosti. S tím vám pomohou například předměty odkazující k tajemství, jež je třeba odhalit.

 

THANK YOU! Top 20 omg

Například předmět THANK YOU! Top 20 omg. Ten podněcuje zvědavost hned dvakrát. Adresát chce vědět, za co mu odesilatel děkuje. A zároveň chce zjistit, co patří mezi těch 20 nejlepších „oh my god“ šíleností.

A jak byl úspěšný? V kontextu rozesílek společnosti Kajabi dosáhl díky této strategii o 162 % vyšší open rate než průměrný předmět.

 

The PLANNER! good news, bad news

E-mailovou rozesílku s předmětem the PLANNER! good news, bad news otevřelo o 98 % víc adresátů než průměrnou rozesílku. Chtěli vědět, o jakou dobrou a špatnou zprávu ohledně objektu jejich zájmu jde.

 

Další příklady

  • What’s up with Google? (+ 84 % oproti průměru)
  • it’s heeerrrre, and I’m in tears! (+ 78 %)
  • they did it! (+ 51 %)
  • The Very Best English Speakers do this (+ 39 %)
  • Level Up your English with this (+ 35 %)

Při formulaci předmětu přemýšlejte jako novinář, který chce poutavým titulkem nalákat čtenáře k textu článku. Zvědavost, obavy, chtivost –⁠ to všechno přiměje adresáta k otevření e-mailu a je jen a jen na vás, jak v něm tyto motivátory probudíte.

Podobně účinné jsou předměty komunikující:

  • přínos pro adresáta
  • časově omezenou výhodu
  • omezené množství

Tak například předmět komunikující bezplatnou výhodu (Download my Audiobook, no charge!) vedl u Kajabi ke zvýšení míry otevření oproti průměru o 104 %

 

Co dál

Zaujala vás uvedená čísla? Pusťte se do optimalizace co nejdříve. Vždy ale mějte na paměti, kdo je vaším adresátem. Co o něm víte, jaká behaviorální data o něm máte k dispozici, co ho zajímá a čím žije. Pokud si nejste výsledkem jisti, zkuste A/B testování předmětu e-mailu.

Držím palce, ať vaše míra otevření vyletí až do nebes!

 

Přečtěte si také:

Emotikony a e-mailing 2020: Jak příjemci vnímají předmět e-mailu s emoji

E-mail marketing 2019: 10+ testů pro zvýšení míry otevření a míry prokliku

Personalizace jako užitečný nástroj ke zvýšení efektivity e-mailingu

A/B testování předmětu e-mailu – 10 testů, které potřebujete znát

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.