Tisíce copywriterů přemýšlejí, jak přimět adresáty newsletterů k prokliku. Jednou z možností zvýšení CTR je optimalizace počtu linků. Když už se do toho pustíte, nezapomeňte využít umístění prokliku v post scriptu. Čili v P. S.
V čem je síla P. S.
K čemu je post scriptum dobré? Oslovujete-li adresáty newsletterem ve formě dopisu (a ne smrští produktových fotek a bannerů), post scriptum vám umožňuje v samém závěru znovu zopakovat to nejlákavější. A přidat k tomu CTA se zvýrazněným odkazem pro proklik.
Taková dodatečná douška, zejména pokud následuje po nudných závěrečných větách e-mailu, jako jsou rozloučení, pozdrav a podpis, rozhodně upoutá pozornost. Když ji navíc graficky zvýrazníte, přehlédne ji málokdo. A klik!
Neil Patel k tomu říká: „P.S. se nachází na konci e-mailu. Díky tomu přitahuje pozornost. (viz efekt pozice v sérii, pozn. VV) Nikdy nevíte, kolik adresátů odskroluje rovnou na konec e-mailu, takže si nepřečte nic z toho, co se píše na začátku či uprostřed. P. S. proto skvěle funguje jako zdroj kliků od těch, kteří úvod e-mailu včetně tamních prokliků jen tak přelétnou.“
Proklik v post scriptu: Růst CTR o 12 %
Díky P. S. a prokliku v něm můžete zvýšit CTR mailingu o řadu procent. Například Richard Hayes tak vytunil CTR svých e-mailů o 12,79 %.
Podobný nárůst jsme zaznamenali u našich e-kampaní už v roce 2013, kdy jsme post scriptum začali testovat a zařazovat do textů rozesílek.
Dnes doporučuje zařazení P. S. do struktury e-mailu většina e-mailingových agentur včetně leaderů, jako jsou Hubspot nebo MailShake.
Co napsat do P.S: 5 tipů
1) Připomeňte důležitou myšlenku
Zmiňte znovu téma e-mailu, klíčový benefit nebo akci, kterou má čtenář provést. Nebo naopak upozorněte na nové téma, které by adresáta také mohlo zajímat.
2) Šoupněte tam CTA
Post scriptum bude poslední kus textu, kterým čtenáře daného e-mailu ještě můžete přesvědčit k prokliku. Využijte ho na 100 %.
• Vyzvěte v něm čtenáře k akci.
• Dejte mu znovu před oči vhodně otextovaný odkaz.
• Zdůrazněte naléhavost, urgentnost akce.
3) Připojte odkazy na socky
Využijte závěr e-mailu k prezentaci odkazů na váš Linkedin, Twitter, Facebook apod. Především adresáti z řad vašich obchodních partnerů to uvítají a vám to pomůže s budování sítě kontaktů.
4) Vypíchněte chystané slevy a promo akce
Každého potěší nějaké extra lákadlo nakonec. Například když v P. S. najde odkaz ke zlevněnému zboží, k výprodeji, k časově omezené nabídce apod.
Vás jako odesílatele pak budou vnímat jako toho, kdo myslí nejen na jejich peněženku, ale i na jejich dobro. Kdo jim přináší výhody a pozitivní zprávy.
Když už nic jiného, alespoň napomůžete k tomu, že váš e-mail příště znovu rádi otevřou. S nadějí, že v něm opět bude nějaká akcička nebo slevička.
5) Zaujměte, ať si vás zapamatují
Do P. S. můžete vložit i originálně pojatý sekundární obsah. Například:
• reference zákazníků
• testimonial autority
• zajímavost typu Věděli jste, že…
• citát, který vystihuje vaše podnikání či téma e-mailu
• vkusný, decentní vtípek
…zkrátka něco, čím obchodní partnery či zákazníky nenásilně zaujmete nad rámec primárního sdělení e-mailu. Pár dalších tipů najdete třeba v tomto článku.
P. S. Zajímá vás e-mailing? Přečtěte si také:
Personalizace pro zvýšení efektivity e-mailingu
A/B testování v předmětu e-mailu: 10 testů, které potřebujete znát
Literatura:
http://richardhayes.blogspot.com/2012/04/why-adding-ps-to-email-makes-money.html
https://cxl.com/blog/email-click-through-rate/
https://www.classy.org/blog/11-tips-to-increase-your-email-click-through-rates/
https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/16909/6-awesome-email-marketing-powers-of-the-p-s.aspx
https://www.omnisend.com/blog/p-s-marketing-emails/
https://www.jacquelinefisch.com/blog/should-i-write-a-ps-in-my-emails
50+ Split Test Ideas for A/B Testing Your Cold Email Campaigns