CopywritingE-mailing

Posíláte newslettery bez P. S.? Veliká chyba…

Tisíce copywriterů přemýšlejí, jak přimět adresáty newsletterů k prokliku. Jednou z možností zvýšení CTR je optimalizace počtu linků. Když už se do toho pustíte, nezapomeňte využít umístění prokliku v post scriptu. Čili v P. S.

V čem je síla P. S.

K čemu je post scriptum dobré? Oslovujete-li adresáty newsletterem ve formě dopisu (a ne smrští produktových fotek a bannerů), post scriptum vám umožňuje v samém závěru znovu zopakovat to nejlákavější. A přidat k tomu CTA se zvýrazněným odkazem pro proklik.

Taková dodatečná douška, zejména pokud následuje po nudných závěrečných větách e-mailu, jako jsou rozloučení, pozdrav a podpis, rozhodně upoutá pozornost. Když ji navíc graficky zvýrazníte, přehlédne ji málokdo. A klik!

Neil Patel k tomu říká: „P.S. se nachází na konci e-mailu. Díky tomu přitahuje pozornost. (viz efekt pozice v sérii, pozn. VV) Nikdy nevíte, kolik adresátů odskroluje rovnou na konec e-mailu, takže si nepřečte nic z toho, co se píše na začátku či uprostřed. P. S. proto skvěle funguje jako zdroj kliků od těch, kteří úvod e-mailu včetně tamních prokliků jen tak přelétnou.“

 

Proklik v post scriptu: Růst CTR o 12 %

Díky P. S. a prokliku v něm můžete zvýšit CTR mailingu o řadu procent. Například Richard Hayes tak vytunil CTR svých e-mailů o 12,79 %.


Podobný nárůst jsme zaznamenali u našich e-kampaní už v roce 2013, kdy jsme post scriptum začali testovat a zařazovat do textů rozesílek.

Dnes doporučuje zařazení P. S. do struktury e-mailu většina e-mailingových agentur včetně leaderů, jako jsou Hubspot nebo MailShake.

Leafuze.com si všímají zajímavé věci: „P.S. je často první věcí, kterou si lidé přečtou, a má téměř 100% četnost čtení (pokud příjemce e-mail otevře).“ 
 
Je váš e-mail personalizovaný? V tom případě využijte dostupnou munici naplno a personalizujte i výzvu v post scriptu.
 

Co napsat do P.S: 5 tipů

P. S. můžete využít jak v newsletterech, tak v obchodních e-mailech. Je to šikovné místo pro různé obsahy:

 

1) Připomeňte důležitou myšlenku

Zmiňte znovu téma e-mailu, klíčový benefit nebo akci, kterou má čtenář provést. Nebo naopak upozorněte na nové téma, které by adresáta také mohlo zajímat.

 

2) Šoupněte tam CTA

Post scriptum bude poslední kus textu, kterým čtenáře daného e-mailu ještě můžete přesvědčit k prokliku. Využijte ho na 100 %.

• Vyzvěte v něm čtenáře k akci.

• Dejte mu znovu před oči vhodně otextovaný odkaz.

• Zdůrazněte naléhavost, urgentnost akce.

 

3) Připojte odkazy na socky

Využijte závěr e-mailu k prezentaci odkazů na váš Linkedin, Twitter, Facebook apod. Především adresáti z řad vašich obchodních partnerů to uvítají a vám to pomůže s budování sítě kontaktů.

 

4) Vypíchněte chystané slevy a promo akce

Každého potěší nějaké extra lákadlo nakonec. Například když v P. S. najde odkaz ke zlevněnému zboží, k výprodeji, k časově omezené nabídce apod.

Vás jako odesílatele pak budou vnímat jako toho, kdo myslí nejen na jejich peněženku, ale i na jejich dobro. Kdo jim přináší výhody a pozitivní zprávy.

Když už nic jiného, alespoň napomůžete k tomu, že váš e-mail příště znovu rádi otevřou. S nadějí, že v něm opět bude nějaká akcička nebo slevička.

 

5) Zaujměte, ať si vás zapamatují

Do P. S. můžete vložit i originálně pojatý sekundární obsah. Například:

• reference zákazníků

• testimonial autority

• zajímavost typu Věděli jste, že…

• citát, který vystihuje vaše podnikání či téma e-mailu

• vkusný, decentní vtípek

…zkrátka něco, čím obchodní partnery či zákazníky nenásilně zaujmete nad rámec primárního sdělení e-mailu. Pár dalších tipů najdete třeba v tomto článku.

 

P. S. Zajímá vás e-mailing? Přečtěte si také:

Emotikony a e-mailing 2020

Personalizace pro zvýšení efektivity e-mailingu

A/B testování v předmětu e-mailu: 10 testů, které potřebujete znát

 

Literatura:

http://richardhayes.blogspot.com/2012/04/why-adding-ps-to-email-makes-money.html

https://cxl.com/blog/email-click-through-rate/

https://www.classy.org/blog/11-tips-to-increase-your-email-click-through-rates/

https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/16909/6-awesome-email-marketing-powers-of-the-p-s.aspx

Why You Need to Write P.S. in Your Marketing Emails

https://www.jacquelinefisch.com/blog/should-i-write-a-ps-in-my-emails

50+ Split Test Ideas for A/B Testing Your Cold Email Campaigns

 

Proč se copywritingu říká copywriting? Souvisí snad s kopírováním?

Copywriting (původně copy writing) je anglický výraz, který v oborové češtině prakticky zdomácněl. Reklamní textaři si říkají copywriteři už hezkých pár let. Sám jsem se s tímto pojmem u nás setkal poprvé v 90. letech, kdy jsem studoval. Jaká je […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Posíláte newslettery bez P. S.? Veliká chyba…

Tisíce copywriterů přemýšlejí, jak přimět adresáty newsletterů k prokliku. Jednou z možností zvýšení CTR je optimalizace počtu linků. Když už se do toho pustíte, nezapomeňte využít umístění prokliku v post scriptu. Čili v P. S. V čem je síla […]

Pošli to dál

Chytrý trik na vyšší tržby: Ceny bez měny

Provozujete restauraci nebo bar a chcete vyšší tržby? Vyzkoušejte, jestli uspějete s následujícím chytrým trikem. Při experimentu v restauraci St. Andrew´s v New Yorku dokázal zvýšit útratu hostů o více než 8 %. Jak se jim to povedlo?   Psychologie při […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Jak psát slogan: Chiasmus a antimetabola

Před pár dny jsem četl další zajímavou studii na téma kognitivní zkreslení a forma sdělení, tentokrát o chiastických tvrzeních. Vzpomněl jsem si při tom na slogan firmy mého kamaráda Petra Kovaříka, která pod značkou Steiner & Kovarik […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Místo Hledám copywritera píšete Hledám copywrittera nebo Hledám copyrightera?

Hledáte copywritera a chcete si nějakého vygooglovat? Pak možná místo výrazu copywriter či reklamní textař zadáváte slova copywritter, copyrighter, copywrighter, copyrajtr nebo copywrither. Na tom není nic špatného. Tedy pomineme-li fakt, že si tím cestu k nalezení copywritera […]

Copywriter a psychologie: Jak ovlivňovat zákazníky reklamními texty

Věnujete se copywritingu? Pak asi víte, že psát reklamní texty bez využití psychologie je jako rybařit bez návnady. Aplikujete-li znalost jevů, jako jsou například   a další, můžete zvýšit svou šanci na úspěch. Na to, […]

Pošli to dál
2 komentáře

Emotikony a e-mailing 2020: Jak příjemci vnímají předmět e-mailu s emoji

Používáte v předmětu vašich rozesílek emotikony? V agentuře Nielsen Norman Group se rozhodli zjistit, jak takový předmět působí na příjemce. V rámci tohoto testu se dotazovali adresátů rozesílek, jakým výrazem by ohodnotili předmět e-mailu, který obdrželi. Zároveň s tím […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Cialdini a copywriting: Jak tasit zbraně vlivu a psát účinnější reklamní texty

Potřebujete zvýšit účinnost svého copywritingu? Chcete se naučit psát přesvědčivěji? Pak vám jistě přijde vhod následující rozbor principů lidského chování, jež ve své hojně citované knize Influence: The psychology of persuasion (česky: Zbraně vlivu)  popisuje […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Chytrý copywriting: Jak využít psychologii při cenotvorbě a psaní price copy

Využíváte při copywritingu a cenotvorbě znalosti z psychologie? Měli byste. Následující tipy pro optimalizaci price copy, discount copy a cenotvorby vám mohou pomoci vyladit UX na prodejních stránkách i v katalozích –⁠ a propracovat se tak k vyšším konverzím. Opírají o experimentální výzkumy […]

Žádný komentář

Jak začít s copywritingem: 21 chytrých kroků na samý začátek

Chcete začít s copywritingem? Sršíte vypečenými nápady a toužíte si mezi reklamními textaři přihřát svoji polívčičku? Následující tipy vám poradí, jak při tom neskončit v copywriterském pekle a neshořet jako papír. Nažhavte si propisky a vyrazte. Kam?   Krok za […]

Pošli to dál
Žádný komentář

 

 

 

Pošli to dál