CopywritingE-mailing

Posíláte newslettery bez P. S.? Veliká chyba…

Tisíce copywriterů přemýšlejí, jak přimět adresáty newsletterů k prokliku. Jednou z možností zvýšení CTR je optimalizace počtu linků. Když už se do toho pustíte, nezapomeňte využít umístění prokliku v post scriptu. Čili v P. S.

V čem je síla P. S.

K čemu je post scriptum dobré? Oslovujete-li adresáty newsletterem ve formě dopisu (a ne smrští produktových fotek a bannerů), post scriptum vám umožňuje v samém závěru znovu zopakovat to nejlákavější. A přidat k tomu CTA se zvýrazněným odkazem pro proklik.

Taková dodatečná douška, zejména pokud následuje po nudných závěrečných větách e-mailu, jako jsou rozloučení, pozdrav a podpis, rozhodně upoutá pozornost. Když ji navíc graficky zvýrazníte, přehlédne ji málokdo. A klik!

Neil Patel k tomu říká: „P.S. se nachází na konci e-mailu. Díky tomu přitahuje pozornost. (viz efekt pozice v sérii, pozn. VV) Nikdy nevíte, kolik adresátů odskroluje rovnou na konec e-mailu, takže si nepřečte nic z toho, co se píše na začátku či uprostřed. P. S. proto skvěle funguje jako zdroj kliků od těch, kteří úvod e-mailu včetně tamních prokliků jen tak přelétnou.“

 

Proklik v post scriptu: Růst CTR o 12 %

Díky P. S. a prokliku v něm můžete zvýšit CTR mailingu o řadu procent. Například Richard Hayes tak vytunil CTR svých e-mailů o 12,79 %.


Podobný nárůst jsme zaznamenali u našich e-kampaní už v roce 2013, kdy jsme post scriptum začali testovat a zařazovat do textů rozesílek.

Dnes doporučuje zařazení P. S. do struktury e-mailu většina e-mailingových agentur včetně leaderů, jako jsou Hubspot nebo MailShake.

Leafuze.com si všímají zajímavé věci: „P.S. je často první věcí, kterou si lidé přečtou, a má téměř 100% četnost čtení (pokud příjemce e-mail otevře).“ 
 
Je váš e-mail personalizovaný? V tom případě využijte dostupnou munici naplno a personalizujte i výzvu v post scriptu.
 

Co napsat do P.S: 5 tipů

P. S. můžete využít jak v newsletterech, tak v obchodních e-mailech. Je to šikovné místo pro různé obsahy:

 

1) Připomeňte důležitou myšlenku

Zmiňte znovu téma e-mailu, klíčový benefit nebo akci, kterou má čtenář provést. Nebo naopak upozorněte na nové téma, které by adresáta také mohlo zajímat.

 

2) Šoupněte tam CTA

Post scriptum bude poslední kus textu, kterým čtenáře daného e-mailu ještě můžete přesvědčit k prokliku. Využijte ho na 100 %.

• Vyzvěte v něm čtenáře k akci.

• Dejte mu znovu před oči vhodně otextovaný odkaz.

• Zdůrazněte naléhavost, urgentnost akce.

 

3) Připojte odkazy na socky

Využijte závěr e-mailu k prezentaci odkazů na váš Linkedin, Twitter, Facebook apod. Především adresáti z řad vašich obchodních partnerů to uvítají a vám to pomůže s budování sítě kontaktů.

 

4) Vypíchněte chystané slevy a promo akce

Každého potěší nějaké extra lákadlo nakonec. Například když v P. S. najde odkaz ke zlevněnému zboží, k výprodeji, k časově omezené nabídce apod.

Vás jako odesílatele pak budou vnímat jako toho, kdo myslí nejen na jejich peněženku, ale i na jejich dobro. Kdo jim přináší výhody a pozitivní zprávy.

Když už nic jiného, alespoň napomůžete k tomu, že váš e-mail příště znovu rádi otevřou. S nadějí, že v něm opět bude nějaká akcička nebo slevička.

 

5) Zaujměte, ať si vás zapamatují

Do P. S. můžete vložit i originálně pojatý sekundární obsah. Například:

• reference zákazníků

• testimonial autority

• zajímavost typu Věděli jste, že…

• citát, který vystihuje vaše podnikání či téma e-mailu

• vkusný, decentní vtípek

…zkrátka něco, čím obchodní partnery či zákazníky nenásilně zaujmete nad rámec primárního sdělení e-mailu. Pár dalších tipů najdete třeba v tomto článku.

 

P. S. Zajímá vás e-mailing? Přečtěte si také:

Emotikony a e-mailing 2020

Personalizace pro zvýšení efektivity e-mailingu

A/B testování v předmětu e-mailu: 10 testů, které potřebujete znát

 

Literatura:

http://richardhayes.blogspot.com/2012/04/why-adding-ps-to-email-makes-money.html

https://cxl.com/blog/email-click-through-rate/

https://www.classy.org/blog/11-tips-to-increase-your-email-click-through-rates/

https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/16909/6-awesome-email-marketing-powers-of-the-p-s.aspx

Why You Need to Write P.S. in Your Marketing Emails

https://www.jacquelinefisch.com/blog/should-i-write-a-ps-in-my-emails

50+ Split Test Ideas for A/B Testing Your Cold Email Campaigns

 

A/B testování webu: Jak určit velikost testovacího publika a kolik dat je dost

A/B testování je způsob, jak zjistit, která varianta obsahu (A, nebo B) funguje lépe. Díky tomu můžete optimalizovat web, e-shop, CTA kartu, nebo třeba znění předmětů newsletterů. Abyste mohli výsledek testu prohlásit za dostatečně průkazný, […]

Žádný komentář
texty pro doplňky stravy

Copywriting pro doplňky stravy: Jak dodržet zákon a neodejít s pokutou

Už jste někdy dostali za copy pokutu? A víte, na co si dát pozor třeba při psaní o doplňcích stravy? Tvořit texty o nich je jako řídit auto. Jakmile neznáte předpisy, zavání to tučným flastrem. Doplňky stravy […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Cvičení pro copywritery: Naming aneb Tvorba názvu produktu

Naming je zábava. Ale taky dřina. V dnešním cvičení si vyzkoušíte, čeho je víc. Mám pro vás totiž zadání, které si v ničem nezadá s těmi, která mi tu a tam přistávají na stole. Zaujalo vás to? Tak pojďme […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Tvorba názvu firmy: Proč jsem dceru pojmenoval Mersigo

Tvorba názvů firem, značek a produktů je činnost zábavná, kreativní a zodpovědná zároveň. Vyberete-li jedinečné, či dokonce exotické jméno dítěti, může ho to do života vybavit pocitem vlastní výjimečnosti, ale také těžkými šrámy na duši. Zejména v období […]

Žádný komentář

Abeceda copywritingu aneb Pojmy pro copywriting od A do Ž: Díl druhý (B)

První díl Abecedy copywritingu vás zaujal natolik, že patří k nejčtenějším příspěvkům blogu. Bude bit bukovými bidly bohatýrské bukvy B?  B B2B copywriting Reklamní psaní, které se zaměřuje na komunikaci obchodní nabídky směrem k jiné firmě či […]

Žádný komentář

Spouštím aVVízo. Dá vám echo o novinkách na mém blogu

Spouštím službu aVVízo. Když si ji aktivujete a vyznačíte, která rubrika vás zajímá, pošlu vám e-mail, kdykoli v dané rubrice uveřejním nový článek. Samozřejmě zdarma. Službu aVVízo si můžete aktivovat na téhle podstránce.

Žádný komentář

Dneska losuju multimilionáře. Vyhrajete vy?

Dneska neformálně. Dnešek je totiž jinej než jiný dny. Čím? Místo psaní copy budu u toho, když někdo vyhraje dva míče. Jako fakt. Dokonce přes dva miliony korun. Jak to? Mám to štěstí, že kromě jinýho […]

Žádný komentář

Copywriting a typografie: Jednoznakovky na konci řádku si odpusťte

Také necháváte jednoznakové předložky a spojky v textech bannerů a dalších reklamních vizuálů na konci řádku? Setkávám se s tím stále častěji. Takže prosím vás: Nechcete-li působit jako amatéři, nedělejte to. Nejenže to působí odpudivě. Je to navíc chyba! […]

Pošli to dál

3 knihy pro copywritery na rok 2021

V závěru loňského roku vyšly dvě knížky o copywritingu: aktualizované vydání titulu Copywriting –⁠ Pište texty, které prodávají (Anna Sálová, Zuzana Veselá, Michaela Raková) a Manuál copywritingu Vojty Untermüllera. V obou případech platí: Tohle by si na […]

Preview pane neboli pre-header

Preheader i pre-header: Co to je a jak tím zvýšit míru otevření o 100 %

Preheader (nebo chcete-li pre-header) je ta část e-mailu, kterou vidíte při pohledu do e-mailové schránky hned za předmětem. Pokud chcete dělat komerční e-mailing, rozesílat newslettery nebo propagační e-maily, je ve vašem zájmu preheader správně otextovat. […]

Žádný komentář

 

 

 

Pošli to dál