Jsou čeští copywriteři levní, nebo drazí? A jak si stojí v porovnání se zahraničními kolegy? Dnes mám pro vás výsledky průzkumu sazeb u protinožců. Zpracovala ho Kate Toonová a zúčastnilo se 209 respondentů z celé Austrálie.
Ceny copywriterů v Austrálii 2017 a 2019
Kate prováděla průzkum sazeb copywriterů už v roce 2017. Zmiňuju je ve svých starších článcích. Ankety ze září 2019 se zúčastnili jak textaři na volné noze, tak kopíci z agentur. Měl bych ale vlastně říkat textařky. 87 % účastníků průzkumu totiž tvořily ženy.
Demografie průzkumu (2019)
Průměrný věk respondentů byl 43 let. Do ankety přispěli jak copywriteři s roční či dvouletou praxí, tak textaři, kteří se copywritingu věnují 10 a více let. Naprostou většinu dotazovaných tvořili freelanceři (67 %). Dvě třetiny respondentů mají copywriting na částečný úvazek.
Způsob nacenění copywritingu
65 % respondentů naceňuje svou práci projektově. Tedy částkou za dokončení úkolu podle jeho povahy. Druhým nejčastějším způsobem je hodinovka (cca 18 %).
Hodinová sazba
Ceny jednotlivých copywriterů se samozřejmě liší. Nejlevnější uvedl sazbu 40 AUD/h. Nejdražší 600 AUD/h. Průměrná hodinová sazba respondentů byla 107 AUD (1 AUD je cca 17 Kč).
Sazby copywritingu: Kolik co stojí?
Jak už bylo řečeno, dvě třetiny respondentů uvedly, že fakturují cenou za projekt. Kolik tedy v Austrálii takové otextování webu nebo newsletteru stojí? A jaké je cenové rozmezí mezi nejlevnějším a nejdražším textařem? V průzkumu vyšly následující údaje:
Máte zájem o kompletní data z tohoto průzkumu? PDF s podrobnostmi najdete ke stažení na webu autorky. Jakmile budou známy údaje za rok 2021, budu o nich referovat.
Chcete poradit s cenotvorbou?
Roman Věžník pořádá pravidelně praktický kurz, v němž sdílí své zkušenosti s cenotvorbou a nabízí konkrétní tipy, jak naceňovat copywriting a jak se nenechat sedřít z kůže.
Přečtěte si také:
Copywriting & ceník: Kolik stojí profesionální copywriter a jeho služby
Cena za vytvoření sloganu: Kolik stojí reklamní claim a tagline?