Copywriting

Kolik stojí copywriting: Ceny australských copywriterů (2019)

Jsou čeští copywriteři levní, nebo drazí? A jak si stojí v porovnání se zahraničními kolegy? Dnes mám pro vás výsledky průzkumu sazeb u protinožců. Zpracovala ho Kate Toonová a zúčastnilo se 209 respondentů z celé Austrálie.

Ceny copywriterů v Austrálii 2017 a 2019

Kate prováděla průzkum sazeb copywriterů už v roce 2017. Zmiňuju je ve svých starších článcích. Ankety ze září 2019 se zúčastnili jak textaři na volné noze, tak kopíci z agentur. Měl bych ale vlastně říkat textařky. 87 % účastníků průzkumu totiž tvořily ženy.

Demografie průzkumu (2019)

Průměrný věk respondentů byl 43 let. Do ankety přispěli jak copywriteři s roční či dvouletou praxí, tak textaři, kteří se copywritingu věnují 10 a více let. Naprostou většinu dotazovaných tvořili freelanceři (67 %). Dvě třetiny respondentů mají copywriting na částečný úvazek. 

Ceník copywritingu Austrálie 2019 – průzkum
Věk respondentů (zdroj: www.clevercopywritingschool.com)

 

Nejpočetnější skupinou v průzkumu byli copywriteři s praxí 3–5 let
Délka praxe respondentů (zdroj: www.clevercopywritingschool.com)

 

Způsob nacenění copywritingu

65 % respondentů naceňuje svou práci projektově. Tedy částkou za dokončení úkolu podle jeho povahy. Druhým nejčastějším způsobem je hodinovka (cca 18 %).

 

Hodinová sazba

Ceny jednotlivých copywriterů se samozřejmě liší. Nejlevnější uvedl sazbu 40 AUD/h. Nejdražší 600 AUD/h. Průměrná hodinová sazba respondentů byla 107 AUD (1 AUD je cca 17 Kč). 

Kolik stojí copywriter – Průměrná hodinovka je 107 australských dolarů, tedy cca 1800 Kč.
Kolik stojí copywriter v Austrálii – Hodinová sazba za copywriting (zdroj: www.clevercopywritingschool.com)

 

Sazby copywritingu: Kolik co stojí?

Jak už bylo řečeno, dvě třetiny respondentů uvedly, že fakturují cenou za projekt. Kolik tedy v Austrálii takové otextování webu nebo newsletteru stojí? A jaké je cenové rozmezí mezi nejlevnějším a nejdražším textařem? V průzkumu vyšly následující údaje:

Ceník copywritingu – cena za text pro web, newsletter nebo tiskovou zprávu
Kolik stojí copywriting v Austrálii – Ceník textařských projektů (zdroj: www.clevercopywritingschool.com)

 

Máte zájem o kompletní data z tohoto průzkumu? PDF s podrobnostmi najdete ke stažení na webu autorky. Jakmile budou známy údaje za rok 2021, budu o nich referovat.

Přečtěte si také:

Copywriting & ceník: Kolik stojí profesionální copywriter a jeho služby

Cena za vytvoření sloganu: Kolik stojí reklamní claim a tagline?

Copywriting & cena za něj v Česku a v zahraničí

 

Spouštím aVVízo. Dá vám echo o novinkách na mém blogu

Spouštím službu aVVízo. Když si ji aktivujete a vyznačíte, která rubrika vás zajímá, pošlu vám e-mail, kdykoli v dané rubrice uveřejním nový článek. Samozřejmě zdarma. Službu aVVízo si můžete aktivovat na téhle podstránce.

Žádný komentář

Dneska losuju multimilionáře. Vyhrajete vy?

Dneska neformálně. Dnešek je totiž jinej než jiný dny. Čím? Místo psaní copy budu u toho, když někdo vyhraje dva míče. Jako fakt. Dokonce přes dva miliony korun. Jak to? Mám to štěstí, že kromě jinýho […]

Žádný komentář

Copywriting a typografie: Jednoznakovky na konci řádku si odpusťte

Také necháváte jednoznakové předložky a spojky v textech bannerů a dalších reklamních vizuálů na konci řádku? Setkávám se s tím stále častěji. Takže prosím vás: Nechcete-li působit jako amatéři, nedělejte to. Nejenže to působí odpudivě. Je to navíc chyba! […]

Pošli to dál

3 knihy pro copywritery na rok 2021

V závěru loňského roku vyšly dvě knížky o copywritingu: aktualizované vydání titulu Copywriting –⁠ Pište texty, které prodávají (Anna Sálová, Zuzana Veselá, Michaela Raková) a Manuál copywritingu Vojty Untermüllera. V obou případech platí: Tohle by si na […]

Preview pane neboli pre-header

Preheader i pre-header: Co to je a jak tím zvýšit míru otevření o 100 %

Preheader (nebo chcete-li pre-header) je ta část e-mailu, kterou vidíte při pohledu do e-mailové schránky hned za předmětem. Pokud chcete dělat komerční e-mailing, rozesílat newslettery nebo propagační e-maily, je ve vašem zájmu preheader správně otextovat. […]

Žádný komentář

Pre-header, preview pane, snippet: Tuhle část e-mailu nesmíte zazdít

Preview pane, pre-header, snippet. Nebo také náhled začátku těla e-mailu. Existujte snadný způsob, jak zvýšit míru otevření e-mailových rozesílek. Je jím správné otextování právě této náhledové části e-mailu. Skvělá zpráva je, že to není žádná […]

Žádný komentář

Kolik stojí copywriting: Ceny australských copywriterů (2019)

Jsou čeští copywriteři levní, nebo drazí? A jak si stojí v porovnání se zahraničními kolegy? Dnes mám pro vás výsledky průzkumu sazeb u protinožců. Zpracovala ho Kate Toonová a zúčastnilo se 209 respondentů z celé Austrálie. Ceny copywriterů v Austrálii 2017 […]

Žádný komentář
cliché

Copywriting a klišé: Bít, či nebít?

Klišé rozděluje copywritery na dva tábory. Jedni považují klišé za smrtelný copywriterský hřích a volají: Smrt klišé! Klišé způsobuje zaměnitelnost! Bijte ho! Druzí argumentují, že využívat klišé znamená vnášet do copy obraty, které jsou publiku důvěrně […]

Žádný komentář

Nejčtenější články o copywritingu v roce 2020

Silvestr se blíží, takže přišel čas připomenout si nejčtenější články mého blogu v roce 2020. Co vás zajímalo nejvíc? Tady je deset nejnavštěvovanějších stránek, jak je identifikoval můj věrný přítel Google Analytics. Četli jste všechny?   […]

Žádný komentář

Psaní zdvojených souhlásek: Otestujte se

Měkký x měkčí. Podaný x poddaný. Jednou z oblastí, kde copywriteři a další textaři při psaní chybují, je psaní zdvojených souhlásek. Přinejmenším to vyplývá z výsledků oblíbeného copywriterského testu na Copytime.cz. Jak jste na tom vy? Taky se […]

Žádný komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.