Psaní čárky před spojkou a

Váháte, kdy před spojkou a psát čárku a kdy ne? Připadají vám odborné výklady o psaní čárky před spojkou a nesrozumitelné? Seznamte se s desítkami příkladů, díky nimž se v problematice snáze zorientujete, a už nikdy při psaní čárek nechybujte. […]

Test pro copywritery (3): Synonyma

Udělej si zdarma online test pro copywritery, který se zaměřuje na synonyma. Odpověz na všech 15 otázek a zjisti, jak jsi na tom! Je to jednoduché: V každé z 15 otázek vyber jednu správnou odpověď. Nakonec stiskni tlačítko […]

Test pro copywritery (2): Nohami, či nohama? Otestuj se!

Chceš si procvičit češtinu? Udělej si online test pro copywritery, který se zaměřuje na správné skloňování tvarů oči/oka, uši/ucha a podobně. Odpověz na všech 10 otázek a zjisti, jak jsi na tom! Hodně štěstí!     Kam […]

Jak rozeznat přívlastek postupně rozvíjející a několikanásobný

Chcete umět rozlišit přívlastek postupně rozvíjející a přívlastek několikanásobný? Dobře děláte – je to totiž klíčové pro správné psaní čárky při rozvíjení větných členů. Naučte se je rozeznávat jednou provždy! V tomto článku probereme tato témata: […]

Kurz pro copywritery online: 20 nejužitečnějších sloves

Hledáte kurz pro copywritery? Objevte ZDARMA praktické tipy, které vám pomůžou psát účinnější copy. Dnes se podíváme na slovesa, na která se můžete spolehnout, kdykoli se při psaní dostanete do úzkých. Plnovýznamová slovesa jsou základem […]

Čárka před spojkou než

Aneb: Vše, co jste chtěli vědět o spojce než, ale báli jste se na to zeptat! Máte zmatek v tom, kdy se před spojkou než píše čárka a kdy ne? Určitě nejste sami. Ale proti ostatním máte výhodu: díky […]

Jak napsat slogan (2.) – Rým a aliterace

Pamatujete si, o kterém výrobku tvrdil reklamní slogan, že „má šmak“? Vybaví se vám, k čemu se váže slogan Orosená odměna? Reklamní slogan je stejně důležitý jako například firemní logo. Můžete fungovat i bez něj, ale připravujete se […]

Katalog, který umí virtuální realitu a přivádí zákazníky v úžas

Katalog, který dokáže zázraky – tak jsem chtěl původně tento příspěvek nazvat. Samozřejmě s notnou dávkou nadsázky. Řeč v každém případě bude o technologii, která dokáže dodat vaší tištěné propagační publikaci nový rozměr. Virtuální rozměr. Katalog pro 21. století […]

Jak napsat slogan (1.) – Zkuste aluzi

Opřete se. A rozhlédněte se kolem sebe. Z prvních pěti věcí, které uvidíte, si vyberte jednu. Ta jedna věc bude pro váš trénink tvorby sloganu stačit. Představte si ji jako produkt. Produkt, jehož vlastnosti, přednosti i slabiny máte […]

Logopedie a logopedické říkanky

Zkusili jste někdy napsat rýmovačku pro děti? A co třeba takovou, kterou by mohl využít logoped k procvičování artikulace hlásek? Tvorbu logopedické říkanky si můžete coby textařskou výzvu předepsat sami. Jen tak. Bude na vás ovšem říhat […]

100 + 7 chyb (3. část): 39 pravopisných chyb copywriterů a blogerů

Z předchozích dvou částí série o copywritingu už víte, jak si nezkazit kariéru copywritera pochybným přístupem a jak se vyvarovat největších typografických kopanců. Už víte, jak psát správně cenu, datum, rozměry výrobku a spoustu dalších užitečných věcí. V této části […]

100 + 7 chyb (2. část): 22 tipů, na co si dát jako copywriter pozor

V předchozí části seriálu o 107 chybách copywriterů jste se mohli dočíst, jak si jako copywriter nezkazit kariéru pochybným přístupem. V tomto článku (a v dalších, které na něj navazují) na vás čekají ukázky celkem 100 textařských chyb, jimž byste se […]

Floskule blátivá a další dotěrný jazykový hmyz

Když jako copywriter píšete text, snažíte se o jedno. Aby byl vybroušený jako diamant. Čistý. Přesný jako hodinky značky Copytime. Havěť, která vám ho chce zaneřádit, číhá všude. A je jen a jen na vás, jestli svůj text […]

Vcděi nlzstijeii… Vadí zpřeházení písmen při četbě, nebo ne?

S železnou pravidelností se v médiích a na sociálních sítích objevují zprávy uvedené titulkem Vědci zjistili, že… Obvykle k nim přistupuju s velkou obezřetností. Především z toho důvodu, že taková zpráva často přináší bulvarizující podání původní vědecké studie a také zjednodušeně […]

Absolutní rým

REKLAMA NA ČISTÍRNU Olej na tašce? Volej Natašce!   VOJENSKÁ V bytě gumy vadlo Zrezlé umyvadlo   U GYNEKOLOGA Něco vnímáte, Apoleno? Něco v ní máte. Á… poleno!   IDENTIFIKACE DOPRAVCE Jé! Hodí tě Jeho dítě!   […]

Korektury versus typografické prasečinky I.

Určitě nechcete, aby vaše texty působily na zákazníky amatérsky. Nebo aby se jim konkurence smála. Bohužel, zmetky, přehmaty a nedotaženosti jsou všude kolem nás. I ty copywriterské. Nevěříte? Budete-li se pozorně dívat okolo sebe, zjistíte, že právě […]

Personalizace jako užitečný nástroj ke zvýšení efektivity e-mailingu

Věděli jste, že míra prokliku je u personalizovaných e-mailů vyšší než u těch nepersonalizovaných? V případě promočních e-mailů je dokonce vyšší o několik desítek procent. E-maily s personalizovaným předmětem mají vyšší míru otevření než e-maily s nepersonalizovaným předmětem. To všechno jsou […]

25 klíčových statistik pro e-mail marketing

Chcete se pustit do e-mailových rozesílek, ale váháte, o co se opřít? Při vytváření strategie byste rozhodně neměli ignorovat tyto body: (1) Personalizaci obsahu (2) Segmentaci zákaznické databáze podle účelů kampaní (3) Mobile-friendly řešení e-mailů  (4) […]

10 nejlepších slov pro předmět e-mailu

Předmět (subject line) rozhoduje o tom, jestli zákazník váš email otevře. Tento příspěvek se věnuje způsobům, jak u e-mailových rozesílek důkladnou péčí o předmět e-mailu optimalizovat výkon rozesílky. A také  se podíváme na několik tipů, jak formulovat sdělení v předmětu […]

Emotikony a jejich používání v předmětu e-mailu

Chcete vylepšit míru otevření svých e-mailů? Všimli jste si, že konkurence používá v předmětu emotikony (smajlíky a další piktogramy) a uvažujete o jejich užívání nebo testování? Tady je 5 důležitých bodů, které byste měli vzít v potaz: 1. Proč vůbec […]