Copywriting & cena za něj v Česku a v zahraničí

Cena copywritingu v Česku je odvislá od toho, jaký typ textu poptáváte. A také závisí na tom, jaký copywriter ho pro vás vypracuje. Stejně jako v zahraničí, i u nás narazíte jak na copywritery začátečníky, tak na textaře s bohatou praxí […]

Výsledky ankety Kolik si účtuje copywriter

První data jsou tu! Anketu, která zkoumala sazby českých copywriterů, absolvovalo k tomuto okamžiku přes 400 textařů. Anketa zůstává i nadále přístupná, na konci předchozího článku (zde). Takže pokud jste ještě nehlasovali, s chutí do toho.   Český […]

50 odstínů copy a tonalita aneb Kdy a jak měnit styl psaní

Píšete copy pořád stejně? Bez ohledu na klienta? Pak je něco špatně. Zvláště v případě, kdy potřebujete různými způsoby oslovit různé zákazníky. Jednotvárná copy působí jako jednotvárný sex. Dřív nebo později začne nudit. A co je ještě […]

Psaní čárky před spojkou nebo

Psaní čárky před spojkou nebo mnohé děsí. Přitom pravidla, kdy se čárka před spojkou nebo píše a kdy ne, jsou srozumitelná a jednoduchá. A dokonce jich ani není moc. Pojďme se na ně podívat. Spojka nebo a psaní čárky: […]

Psaní čárky: 2 typy souvětí, co vás nachytají na švestkách

Máte jasno v psaní čárek v českých souvětích? Schválně se mrkněte, jak byste si poradili s následujícími větami. Běžně se v nich totiž dělají chyby. Psaní čárky u vložené věty vedlejší a po imperativu Napsali byste v tomhle souvětí čárku? (1) Dozvíte […]

Test pro copywritery (25.): Cizí slova

Posíláte obchodním partnerům k proplacení fraktury? Těšíte se na jejich komplementy? Píšete, že klientova firma zaznamenala významný koncensus, díky němuž začala vykazovat exponencionální růst? Pak máte možná mezery v užívání cizích slov… Následující test oťukne, jak dobře […]

Outside the Box Copywriting: Co vy na to?

Napadlo vás někdy ignorovat při psaní copy best practices copywritingu? Pojmout marketingovou komunikaci jinak než jako zdůraznění přínosů a výhod? Prostě vybočit z řady a díky tomu zaujmout a získat jedinečnou pozici v záplavě monotónně laděných reklam? Co třeba rozjet […]

Test pro copywritery (24.): S mezerou, nebo bez mezery?

Jak často váháte, jestli máte v textu správně všechny mezery? Kamarádíte se s pravopisnými příručkami, nebo mezery do textů střílíte od oka? Následující test prověří, jestli jste si všechno nastudovali správně, nebo jestli máte ještě někde drobné… […]

Jak se správně píše OK?

OK, pojďme na to: Napadlo vás někdy, jak vlastně správně napsat „oukej“ pomocí dvou písmen, jak to dělají uživatelé angličtiny? Podívejme se, jaké jsou možnosti a která z nich je ta jediná přípustná. V podstatě se nabízí […]

Levný copywriter? Vyhozené peníze a posměch jako bonus

Je levný copywriter zadarmo drahý? Nebo lze najít finančně nenáročného copywritera, který píše jako 18letá whisky? Moje zkušenost říká, že pokud hledáte levného copywritera, nejspíš skončíte s materiály plnými chyb a s očima pro pláč. Proč? Protože levné […]

Test pro copywritery (20.): Umíte vytvořit 6. pád?

Napsali byste bolest v loktu, nebo bolest v lokti? V následujícím krátkém testu si můžete vyzkoušet, jak jste na tom se znalostmi a tvořením koncovek šestého pádu podstatných jmen. V každé z následujících 10 otázek vyberte správnou odpověď. Hned zjistíte, […]

Test pro copywritery (19.): Umíte vytvořit 2. pád?

Napíšete sáček plný brambůrků, nebo sáček plný brambůrek? V následujícím krátkém testu si ověříte, jak jste na tom s tvořením koncovek druhého pádu. V každé z 10 otázek vyberte správnou odpověď a zjistěte, jestli to zvládnete na 100 %. Třeba […]

Hydroformě, nebo hydroformně? Pište, když jste ve formě

Je to sotva pár dní, co jsem manželce vybíral nové horské kolo. Při procházení e-shopů jsem narazil na obchod, který nabízí v produktové copy prapodivnou věc: Materiál, který se tvaruje hydroformě Jaké bylo pak mé překvapení […]

Cvičení pro copywritery: Doplň sloveso

Hledáte cvičení pro copywritery na pohotovost slovní zásoby? Už nemusíte – máte ho před sebou! Následujících 20 produktových sloganů prověří, jestli máte to správné sloveso vždy po ruce. Cvičení Doplň sloveso pro pohotovější copywriting Copywriter […]

Cvičení pro copywritery: Napiš to líp

Chcete zlepšit svůj copywriting a hledáte vhodné cvičení? Vyzkoušejte si, jestli umíte v textu najít nepřirozené, neobvyklé formulace a přepsat je na obvyklé. Následující cvičení vám s tím pomůže. Cvičení Napiš to líp pro lepší copywriting Copywriter je povolání, […]

Píše se čokoládový mikuláš, nebo čokoládový Mikuláš?

Váš dotaz: Píše se označení figurky tvořící součást nadílky Mikuláš, nebo mikuláš?  Zajímalo vás, jestli ukousnete čokoládovou hlavu mikulášovi, nebo Mikulášovi. Podívejme se tedy, jestli při přenosu pojmenování z osoby na výrobek dochází k apelativizaci propria (k přechodu […]

Cvičení pro copywritery: Zapište to beze slov

Hledáte cvičení pro zlepšení copywritingu? Vyzkoušejte si, jestli umíte v textu správně používat číselné a další grafické znaky. Následující cvičení vám s tím pomůže. Cvičení Zapište to beze slov pro lepší copywriting V životě copywritera přijdou chvíle, kdy […]