Kolik hashtagů použít u příspěvku na Instagram? Analýzy ukázaly tohle

Kolik hashtagů je u Instagramu tak akorát? Má smysl využít všech 30? A jaký počet hashtagů vám u příspěvku zaručí lavinu lajků a nejvyšší angažovanost? Má pravdu agentura Klear, která doporučuje 2 hashtagy, nebo TrackMaven, podle které je ideální počet 9?

Jednoduchá odpověď se nekoná. Ale nepředbíhejme a pojďme si představit jednotlivé rozbory.

Kolik hashtagů přináší nejvyšší angažovanost?

Řešit hashtagy na Instagramu rozhodně má smysl. Post s alespoň jedním hashtagem totiž vykazuje v průměru o 12,6 % vyšší angažovanost než příspěvek bez hashtagů. Jak se ale propracovat k ideální efektivitě?

Piqora (2013): Nejlepší je použít 7 hashtagů

Agentura Piqora v roce 2013 analyzovala 150 000 postů na Instagramu a zjistila, že nejvíce lajků záskávají příspěvky se 7 hashtagy.

Zatímco posty s jedním či dvěma hashtagy vykazovaly průměrnou míru angažovanosti 2-3 %, u příspěvků se 7 hashtagy to bylo 23 %!

Instagram a hashtagy 2013

 

TrackMaven (2016): Nejlepší je použít 9 hashtagů

V agentuře TrackMaven si o tři roky později posvítili na výběr 65 000 postů. A vítěz v kategorii míra angažovanosti? Posty s 9 hashtagy. 

Ideální počet hashtagů IG

O rok později zkoumala jiný pool instagramových postů agentura Klear. Co jim vyšlo?

Klear (2017): Nejlepší je použít 2 hashtagy

Věřte nebo ne, ale v Klear v červnu a červenci 2017 rozpitvali posty 100 milionů uživatelů. A dospěli k překvapivému zjištění:

Ideálním počtem hashtagů s ohledem na maximální míru angažovanosti jsou dva hashtagy.

Podle agentury je to proto, že při velkém množství hashtagů některé odvádějí obsah k publikům, která ho vnímají už jako málo autentický (periferní vůči danému hashtagu). Tudíž na něj mnohem méně reagují.

Instagram nejlepší 2 hashtagy

Už v tom máte guláš? Nebo je to zatím jen bramboračka? Tak se pojďte podívat, co uvařili v Agora Pulse… 

Agora Pulse (2017): Nejlepší je použít 8 hashtagů

Množstvím analyzovaných příspěvků patří tento rozbor k těm menším (necelých 1000 postů). Rozhodně ale ukazuje zajímavá data jak pro IG účet agentury, tak pro náhodně vybrané externí účty.

Skvěle totiž ilustruje rozkolísanost vztahu mezi průměrnou mírou angažovanosti a počtem hashtagů. Až si člověk začne klást otázku: Má vůbec smysl počet hashtagů řešit?

U oranžového účtu nejlépe vyšlo 8 hashtagů, následováno 1, 2 a 6.

U modrého účtu  nejvíc bodovalo 6 hashtagů. Další v pořadí jsou 9, 3 a 7.

U žlutého účtu nabíraly v průměru nejvíce lajků posty se 7 hashtagy. Na druhém místě jsou posty s 1 hashtagem. 

Scott Ayres z Agora Pulse se při té příležitosti zaměřil se na IG účet samotné agentury. Zajímalo ho, jestli pro úspěšnost počtu hashtagů bude platit stejný „vzorec“.

Ukázalo se, že největší angažovanost vykazují příspěvky s 9 hashtagy. V těsném závěsu se drží 7 a 8 #.

Jak správně používat hashtagy

 

Quicksprout (2019): Nejlepší je použít 11 hashtagů

Ve prospěch většího počtu hashtagů hovoří i článek Ultimate Guide to Hashtags, který v roce 2019 uveřejnila agentura Quicksprout.

Vyplývá z něj, že nejvyšší míru angažovanosti (či chcete-li: nejvíce interakcí) generují příspěvky s 11 hashtagy.

Příspěvky s jedním či dvěma # jsou naopak podprůměrné.

Hashtagy jak s nimi pracovat
Zdroj: Quicksprout

 

2021? Analyzujte vlastní příspěvky, one-fits-all řešení neexistuje 

Asi už jste pochopili, že žádnou jednoznačnou odpověď s magickým účinkem nedostanete.

Zatímco pro dosah a imprese se nabízí využít plnou palbu 30 hashtagů (20 z nich dejte raději do komentáře, ať váš příspěvek nepůsobí jako spam), u angažovanosti tomu může být jinak. Záleží, jak relevantní hashtagy používáte.

Ostatně i Benjamin Chacon (Later.com) ve svém článku The Ultimate Guide to Instagram Hashtags in 2021 poznamenává, že i doporučení expertů se různí.

Je to proto, že každý účet pracuje s jiným portfoliem hashtagů, tedy i s jinak provázanými publiky, z nichž každé vykazuje jinou chuť či ochotu k interakci.

Nejlepší tudíž je zaměřit se na analytiku svých vlastních příspěvků a sledovat, co platí konkrétně pro vaše posty a počty hashtagů v nich.

Že už odpověď znáte? Budu rád, když ji i pro ostatní šoupnete do komentářů pod tímto článkem.

 

Zdroje:

https://www.agorapulse.com/social-media-lab/hashtags-instagram-likes/

https://www.quicksprout.com/ultimate-guide-to-hashtags/?display=wide

https://later.com/blog/ultimate-guide-to-using-instagram-hashtags/

The Complete Instagram Hashtag Guide (Klear)

The Best Hashtag Strategies (TrackMaven)

 

Přečtěte si také:

Z deníku copywritera: Jak jsem potkal copywriting

Pamatujete na povodně 2002? Říkalo se jim tisíciletá velká voda. V Praze vyplavily metro i ZOO. Karlín zatopily do výšky dvou metrů. V den, kdy se na metropoli valilo 5700 metrů krychlových vody za vteřinu, jsem se já […]

Žádný komentář
Reklamní slogany a slogany firem - 600 příkladů

Slogany a zase slogany: 600+ reklamních sloganů a sloganů firem

Slogany, které zná každý, i slogany menších firem a lokálních produktů. Na této stránce najdete databázi nejslavnějších taglines a claimů, kterou průběžně doplňuju o další a další příklady a v níž se můžete inspirovat při tvorbě toho vlastního. V seznamu jsou zastoupeny jak […]

2 comments

Ošklivé neprodává. Nebo ano? A platí to i pro copy?

Ošklivé prodává. Alespoň to tvrdí reklamní guru Tim Leake. Když před dvěma lety přednesl na Cannes Lions, což je věhlasná soutěž kreativní komunikace, médií a marketingu, svou provokativní přednášku Ugly Sells, vyvolal svými postřehy nebývalý rozruch. […]

Copywrighter píše teksty, copywriter texty – nehledáte spíš profesionála?

Copywrighter je po copywriterovi a copywritingu nejzadávanější klíčové slovo ve sféře poptávek po reklamních textech. A je docela možné, že tohle klíčové slovo sem přivedlo i vás. Co copywrighter dělá? (Odteď už budeme psát správně copywriter, ano?) Co […]

Žádný komentář

Je vysvědčení výzo, nebo vízo?

Píše se správně výzo, nebo vízo? Tahle otázka možná napadla s koncem školního roku i vás. Zjistil jsem pro vás, jak to s vízem a výzem je. Vysvědčení neboli výzo. Nebo vízo? Určitě jsou mezi vámi tací, kteří budou […]

Žádný komentář

Nejlepší kurz cenotvorby pro copywritery? Už existuje!

Jste copywriter či copywriterka na volné noze a tápete, jak nacenit svou práci? Pak si rozhodně najděte online kurz senior copywritera Romana Věžníka. Proč? Dozvíte se v něm všechno, co potřebujete vědět: Kdy naceňovat podle normostrany, kdy […]

Žádný komentář

Test pro copywritery (28): Samá voda, samá voda aneb frazémy o vodě

Dny plynou jako voda. A protože od posledního testu uteklo moře času, jsem tu s novým. Prověří, jestli se v české frazeologii pohybujete jako ryba ve vodě. Nalijme si čistou vodu (a kdo chce, klidně i čistého vína): Bez obrazných […]

Spřežky nejsou těžký: Co psát dohromady a co zvlášť

Spřežky (například příslovečné spřežky(1)) jsou slova vzniklá spřahováním, tedy spojením více slov do jednoho bez tvarové změny. Kupříkladu spojením původní předložky s podstatným jménem: spřežkové slovo zpaměti vzniklo spřažením předložky z a podstatného jména paměť (2. pád: paměti).  […]

Copywriting a číselné údaje: 2 triky pro efektivní copywriting

Copywriting je umění založené na dvou věcech: na ovlivňování a přesvědčování. Aby váš text dělal, co má, hodí se mít v kapse pár triků. Představte si například, že chcete prodloužit záruku u produktu z 2 let na 3 roky. […]

Žádný komentář
ikea efekt

IKEA efekt a copywriting: Sázka na DIY

IKEA efekt patří k podpoře prodeje a ke copywritingu stejně, jako placaté krabice patří k výrobkům z Ikey. Ať už jste marketér, nebo „jen“ copywriter, vaším úkolem je přesvědčit potenciálního zákazníka, aby nabízený produkt chtěl a objednal. Vyhodnotí-li vaši nabídku […]

Copywriting & cena za slovo: Kolik stojí slovo textu

Kolik stojí slovo textu od copywritera? Jaká cena za slovo je dobrá? A kdy je vlastně sazba za slovo užitečná? Překladatelé a novináři v zahraničí ji používají a dostávají i 44 Kč za slovo. Jsou na tom copywriteři stejně? A drží s nimi […]

Žádný komentář

A/B testování webu: Jak určit velikost testovacího publika

A/B testování je způsob, jak zjistit, která varianta obsahu (A, nebo B) funguje lépe. Díky tomu můžete optimalizovat web, e-shop, CTA kartu, nebo třeba znění předmětů newsletterů. Abyste mohli výsledek testu prohlásit za dostatečně průkazný, […]

Žádný komentář
texty pro doplňky stravy

Copywriting pro doplňky stravy: Jak dodržet zákon a neodejít s pokutou

Už jste někdy dostali za copy pokutu? A víte, na co si dát pozor třeba při psaní o doplňcích stravy? Tvořit texty o nich je jako řídit auto. Jakmile neznáte předpisy, zavání to tučným flastrem. Doplňky stravy […]

Žádný komentář

Cvičení pro copywritery: Naming aneb Tvorba názvu produktu

Naming je zábava. Ale taky dřina. V dnešním cvičení si vyzkoušíte, čeho je víc. Mám pro vás totiž zadání, které si v ničem nezadá s těmi, která mi tu a tam přistávají na stole. Zaujalo vás to? Tak pojďme […]

Žádný komentář

Tvorba názvu firmy: Proč jsem dceru pojmenoval Mersigo

Tvorba názvů firem, značek a produktů je činnost zábavná, kreativní a zodpovědná zároveň. Vyberete-li jedinečné, či dokonce exotické jméno dítěti, může ho to do života vybavit pocitem vlastní výjimečnosti, ale také těžkými šrámy na duši. Zejména v období […]

Žádný komentář

Abeceda copywritingu aneb Pojmy pro copywriting od A do Ž: Díl druhý (B)

První díl Abecedy copywritingu vás zaujal natolik, že patří k nejčtenějším příspěvkům blogu. Bude bit bukovými bidly bohatýrské bukvy B?  B B2B copywriting Reklamní psaní, které se zaměřuje na komunikaci obchodní nabídky směrem k jiné firmě či […]

Žádný komentář

Spouštím aVVízo. Dá vám echo o novinkách na mém blogu

Spouštím službu aVVízo. Když si ji aktivujete a vyznačíte, která rubrika vás zajímá, pošlu vám e-mail, kdykoli v dané rubrice uveřejním nový článek. Samozřejmě zdarma. Službu aVVízo si můžete aktivovat na téhle podstránce.   Jak často aVVízo […]

Žádný komentář

Dneska losuju multimilionáře. Vyhrajete vy?

Dneska neformálně. Dnešek je totiž jinej než jiný dny. Čím? Místo psaní copy budu u toho, když někdo vyhraje dva míče. Jako fakt. Dokonce přes dva miliony korun. Jak to? Mám to štěstí, že kromě jinýho […]

Žádný komentář

Copywriting a typografie: Jednoznakovky na konci řádku si odpusťte

Také necháváte jednoznakové předložky a spojky v textech bannerů a dalších reklamních vizuálů na konci řádku? Setkávám se s tím stále častěji. Takže prosím vás: Nechcete-li působit jako amatéři, nedělejte to. Nejenže to působí odpudivě. Je to navíc chyba! […]

3 knihy pro copywritery na rok 2021

V závěru loňského roku vyšly dvě knížky o copywritingu: aktualizované vydání titulu Copywriting –⁠ Pište texty, které prodávají (Anna Sálová, Zuzana Veselá, Michaela Raková) a Manuál copywritingu Vojty Untermüllera. V obou případech platí: Tohle by si na […]

Preview pane neboli pre-header

Preheader i pre-header: Co to je a jak tím zvýšit míru otevření o 100 %

Preheader (nebo chcete-li pre-header) je ta část e-mailu, kterou vidíte při pohledu do e-mailové schránky hned za předmětem. Pokud chcete dělat komerční e-mailing, rozesílat newslettery nebo propagační e-maily, je ve vašem zájmu preheader správně otextovat. […]

Žádný komentář

Pre-header, preview pane, snippet: Tuhle část e-mailu nesmíte zazdít

Preview pane, pre-header, snippet. Nebo také náhled začátku těla e-mailu. Existujte snadný způsob, jak zvýšit míru otevření e-mailových rozesílek. Je jím správné otextování právě této náhledové části e-mailu. Skvělá zpráva je, že to není žádná […]

Žádný komentář

Kolik stojí copywriting: Ceny australských copywriterů (2019)

Jsou čeští copywriteři levní, nebo drazí? A jak si stojí v porovnání se zahraničními kolegy? Dnes mám pro vás výsledky průzkumu sazeb u protinožců. Zpracovala ho Kate Toonová a zúčastnilo se 209 respondentů z celé Austrálie. Ceny copywriterů v Austrálii 2017 […]

Žádný komentář
cliché

Copywriting a klišé: Bít, či nebít?

Klišé rozděluje copywritery na dva tábory. Jedni považují klišé za smrtelný copywriterský hřích a volají: Smrt klišé! Klišé způsobuje zaměnitelnost! Bijte ho! Druzí argumentují, že využívat klišé znamená vnášet do copy obraty, které jsou publiku důvěrně […]

Žádný komentář

Nejčtenější články o copywritingu v roce 2020

Silvestr se blíží, takže přišel čas připomenout si nejčtenější články mého blogu v roce 2020. Co vás zajímalo nejvíc? Tady je deset nejnavštěvovanějších stránek, jak je identifikoval můj věrný přítel Google Analytics. Četli jste všechny?   […]

Žádný komentář

Psaní zdvojených souhlásek: Otestujte se

Měkký x měkčí. Podaný x poddaný. Jednou z oblastí, kde copywriteři a další textaři při psaní chybují, je psaní zdvojených souhlásek. Přinejmenším to vyplývá z výsledků oblíbeného copywriterského testu na Copytime.cz. Jak jste na tom vy? Taky se […]

Žádný komentář

Jak zvýšit míru otevření e-mailu o 162 %

Míra otevření je cenný ukazatel úspěšnosti e-mailové rozesílky. Uvádí, jak vysoké % adresátů rozesílky otevřelo doručený e-mail. Čím vyšší je, tím lépe. Proto je důležité umět nízkou míru otevření zvýšit. Poznámka: Míra otevření (open rate, […]

Žádný komentář

10 cest k nejlepšímu předmětu e-mailu na rok 2021

Proč potřebujete nejlepší předmět e-mailu ze všech? 47 % příjemců otevře e-mail čistě na základě toho, jak zní jeho předmět (OptinMonster). A 69 % příjemců nahlásí e-mail jako spam výhradně podle toho, co najdou v jeho předmětu. Znění předmětu […]

Žádný komentář
čárka v pozdravu Ahoj

Psaní čárky v pozdravu a oslovení

Psaní čárky v pozdravu a oslovení patří v jazykových poradnách k častým dotazům. Není divu. V dnešní době plné e-mailů a komunikace na sociálních sítích chceme vědět, kdy v pozdravu či oslovení psát čárku, téměř všichni. Jak to s těmi pravidly tedy je? […]

Žádný komentář
Copywriting a psychologie

Efekt Von Restorffové: 10 tipů, jak v textu chytře upoutat pozornost

Chcete, aby vaše texty fungovaly lépe? Naučte se ty části copy, které mají podporovat konverznost. Tedy ty, které mají čtenáře přivábit k obsahu (nalákat), přesvědčit a přimět k akci. Zároveň se seznamte se základy UX copywritingu. V tomto příspěvku […]

Žádný komentář