Copywriting

Nejčtenější články o copywritingu v roce 2020

Silvestr se blíží, takže přišel čas připomenout si nejčtenější články mého blogu v roce 2020. Co vás zajímalo nejvíc? Tady je deset nejnavštěvovanějších stránek, jak je identifikoval můj věrný přítel Google Analytics. Četli jste všechny?

 

10 nejčtenějších článků o copywritingu

1. místo: Copywriting & ceník: Kolik stojí profesionální copywriter a jeho služby

Absolutně nejpopulárnějším tématem byla cenotvorba. Proto se na prvním místě umístil článek Copywriting & ceník: Kolik stojí profesionální copywriter a jeho služby

 

2. místo: 100 + 7 chyb (2. část): 22 tipů, na co si dát jako copywriter pozor

Přehlídka textařských přešlapů s ukázkami a jejich opravami patří k vyhledávanému čtení už třetím rokem. Pomůže to k tomu, aby se reklamní a propagační texty nerojily formulačními, gramatickými, pravopisnými a typografickými prasečinkami?

 

3. místo: Emotikony a interpunkce: Kdy psát před a za emotikony tečku a kdy ne

Tisíce z vás chtěly vědět, jak je to s emotikony a interpunkčními znaménky. Pozitivní ohlas na předložený rozbor celé problematiky i na závěry, k nimž článek ve svém shrnutí dochází, svědčí o tom, že vám toto ucelené zpracování přišlo vhod.

 

4. místo: Testy

Testy a kvízy pro copywritery (a nejen pro ně) vyhrály bramborovou. Pravda, není to tak úplně článek, ale buďme velkorysí. Navíc, kdybychom stránku Testy hodnotily podle bounce rate (míry okamžitého opuštění), odnesla by si zlatou za nejnižší hodnotu.

Budu si neskromně myslet, že vás baví a že se vám z ní nechce. Tak schválně: Už jste některý z testů zvládli na 100 %?

 

5. místo: Anketa: Kolik si účtuje copywriter? Známe sazby začátečníka, středně pokročilého i experta

Už to zaznělo: cenotvorba vás zajímá. Databáze vašich odpovědí na průběžnou anketu věnovanou sazbám utěšeně roste. A stejně roste i počet přečtění tohoto článku o publikovaných výsledcích ankety. V roce 2020 to stačilo na páté místo. Díky!

 

6. místo: Copywriting: Jak a kdy podtrhávat, ztučňovat a jinak vyznačovat interpunkční znaménka v textu

Průměrná doba, kterou strávíte na stránce s mým článkem o zvýrazňování částí textu, je šest minut. Budu se snažit, aby vás podobně pohltily i články, které pošlu do světa v roce 2021.

 

7. místo: Copywriting: Začínáte? Nestahujte kalhoty, stáhněte si radši zdarma tyhle knihy

Když školím zájemce o copywriting, obvykle narážím na to, že z oborové literatury četli naprosté minimum. Je to škoda. Na trhu (i v knihovnách) už je kvalitních titulů víc než dost. A některé se dají sehnat i zadarmo (byť v angličtině). Třeba ty představené v tomto článku.

Chcete-li doporučit nějaký titul v češtině, sáhněte po čerstvě vydané reedici publikace Copywriting –⁠ Pište texty, které prodávají od autorek Anny Sálové, Zuzany Veselé a Michaely Rakové. Na 350 stranách najdete nejen 18 přehledně zpracovaných kapitol toho nejdůležitějšího, co potřebujete znát, ale i řadu ukázek z praxe a podnětných cvičení.

 

8. místo: Přídavná jména účelová – prubířský kámen každého copywritera

K účelovým adjektivům se asi budu vracet zas a znova. Copywriter se bez nich neobejde a laici v nich dnes a denně sekají chyby jako na běžícím páse. 

Ptáte se, proč to není běžicí pás? Přečtěte si můj článek z osmé příčky. A pak si vyzkoušejte třeba tento test na účelová přídavná jména.

 

9. místo: Co vám na školení copywritingu neřeknou: A/B testování copy s ukázkami a výsledky

Znalost best practices je základem know-how. A k best practices patří i závěry z publikovaných výsledků nejrůznějších A/B testů. Sám se po nových studiích s takovými testy pídím s pravidelností pevnější než železo. Těší mě, že články o nich zajímají i vás.

 

10. místo: Cena za vytvoření sloganu: Kolik stojí reklamní claim a tagline?

A do třetice cenotvorba. Tentokrát rešerše k naceňování sloganotvorby. Čím více textařů touží okusit copywriterský chlebíček, tím častěji jsou do vyhledávače zadávána klíčová slova jako „copywriter ceník“, „cena za copywriting“, „reklamní texty cena“ či „ceník copywritingu“. A nakonec dojde i na „slogan cena“.

Abyste nemuseli pročítat stovky odkazů, nabídl jsem vám tento sumarizující článek. Četli jste ho ve velkém, takže chovám naději, že vám pomohl a že vytrhne trn z paty i čtenářům, kteří si ho najdou v roce 2021.

 

A co jste si v roce 2020 ještě mohli přečíst?

A/B testování webu: Jak určit velikost testovacího publika a kolik dat je dost

A/B testování je způsob, jak zjistit, která varianta obsahu (A, nebo B) funguje lépe. Díky tomu můžete optimalizovat web, e-shop, CTA kartu, nebo třeba znění předmětů newsletterů. Abyste mohli výsledek testu prohlásit za dostatečně průkazný, […]

Žádný komentář
texty pro doplňky stravy

Copywriting pro doplňky stravy: Jak dodržet zákon a neodejít s pokutou

Už jste někdy dostali za copy pokutu? A víte, na co si dát pozor třeba při psaní o doplňcích stravy? Tvořit texty o nich je jako řídit auto. Jakmile neznáte předpisy, zavání to tučným flastrem. Doplňky stravy […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Cvičení pro copywritery: Naming aneb Tvorba názvu produktu

Naming je zábava. Ale taky dřina. V dnešním cvičení si vyzkoušíte, čeho je víc. Mám pro vás totiž zadání, které si v ničem nezadá s těmi, která mi tu a tam přistávají na stole. Zaujalo vás to? Tak pojďme […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Tvorba názvu firmy: Proč jsem dceru pojmenoval Mersigo

Tvorba názvů firem, značek a produktů je činnost zábavná, kreativní a zodpovědná zároveň. Vyberete-li jedinečné, či dokonce exotické jméno dítěti, může ho to do života vybavit pocitem vlastní výjimečnosti, ale také těžkými šrámy na duši. Zejména v období […]

Žádný komentář

Abeceda copywritingu aneb Pojmy pro copywriting od A do Ž: Díl druhý (B)

První díl Abecedy copywritingu vás zaujal natolik, že patří k nejčtenějším příspěvkům blogu. Bude bit bukovými bidly bohatýrské bukvy B?  B B2B copywriting Reklamní psaní, které se zaměřuje na komunikaci obchodní nabídky směrem k jiné firmě či […]

Žádný komentář

Spouštím aVVízo. Dá vám echo o novinkách na mém blogu

Spouštím službu aVVízo. Když si ji aktivujete a vyznačíte, která rubrika vás zajímá, pošlu vám e-mail, kdykoli v dané rubrice uveřejním nový článek. Samozřejmě zdarma. Službu aVVízo si můžete aktivovat na téhle podstránce.

Žádný komentář

Dneska losuju multimilionáře. Vyhrajete vy?

Dneska neformálně. Dnešek je totiž jinej než jiný dny. Čím? Místo psaní copy budu u toho, když někdo vyhraje dva míče. Jako fakt. Dokonce přes dva miliony korun. Jak to? Mám to štěstí, že kromě jinýho […]

Žádný komentář

Copywriting a typografie: Jednoznakovky na konci řádku si odpusťte

Také necháváte jednoznakové předložky a spojky v textech bannerů a dalších reklamních vizuálů na konci řádku? Setkávám se s tím stále častěji. Takže prosím vás: Nechcete-li působit jako amatéři, nedělejte to. Nejenže to působí odpudivě. Je to navíc chyba! […]

Pošli to dál

3 knihy pro copywritery na rok 2021

V závěru loňského roku vyšly dvě knížky o copywritingu: aktualizované vydání titulu Copywriting –⁠ Pište texty, které prodávají (Anna Sálová, Zuzana Veselá, Michaela Raková) a Manuál copywritingu Vojty Untermüllera. V obou případech platí: Tohle by si na […]

Preview pane neboli pre-header

Preheader i pre-header: Co to je a jak tím zvýšit míru otevření o 100 %

Preheader (nebo chcete-li pre-header) je ta část e-mailu, kterou vidíte při pohledu do e-mailové schránky hned za předmětem. Pokud chcete dělat komerční e-mailing, rozesílat newslettery nebo propagační e-maily, je ve vašem zájmu preheader správně otextovat. […]

Žádný komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.