Copywriting

Nejčtenější články o copywritingu v roce 2020

Silvestr se blíží, takže přišel čas připomenout si nejčtenější články mého blogu v roce 2020. Co vás zajímalo nejvíc? Tady je deset nejnavštěvovanějších stránek, jak je identifikoval můj věrný přítel Google Analytics. Četli jste všechny?

 

10 nejčtenějších článků o copywritingu

1. místo: Copywriting & ceník: Kolik stojí profesionální copywriter a jeho služby

Absolutně nejpopulárnějším tématem byla cenotvorba. Proto se na prvním místě umístil článek Copywriting & ceník: Kolik stojí profesionální copywriter a jeho služby

 

2. místo: 100 + 7 chyb (2. část): 22 tipů, na co si dát jako copywriter pozor

Přehlídka textařských přešlapů s ukázkami a jejich opravami patří k vyhledávanému čtení už třetím rokem. Pomůže to k tomu, aby se reklamní a propagační texty nerojily formulačními, gramatickými, pravopisnými a typografickými prasečinkami?

 

3. místo: Emotikony a interpunkce: Kdy psát před a za emotikony tečku a kdy ne

Tisíce z vás chtěly vědět, jak je to s emotikony a interpunkčními znaménky. Pozitivní ohlas na předložený rozbor celé problematiky i na závěry, k nimž článek ve svém shrnutí dochází, svědčí o tom, že vám toto ucelené zpracování přišlo vhod.

 

4. místo: Testy

Testy a kvízy pro copywritery (a nejen pro ně) vyhrály bramborovou. Pravda, není to tak úplně článek, ale buďme velkorysí. Navíc, kdybychom stránku Testy hodnotily podle bounce rate (míry okamžitého opuštění), odnesla by si zlatou za nejnižší hodnotu.

Budu si neskromně myslet, že vás baví a že se vám z ní nechce. Tak schválně: Už jste některý z testů zvládli na 100 %?

 

5. místo: Anketa: Kolik si účtuje copywriter? Známe sazby začátečníka, středně pokročilého i experta

Už to zaznělo: cenotvorba vás zajímá. Databáze vašich odpovědí na průběžnou anketu věnovanou sazbám utěšeně roste. A stejně roste i počet přečtění tohoto článku o publikovaných výsledcích ankety. V roce 2020 to stačilo na páté místo. Díky!

 

6. místo: Copywriting: Jak a kdy podtrhávat, ztučňovat a jinak vyznačovat interpunkční znaménka v textu

Průměrná doba, kterou strávíte na stránce s mým článkem o zvýrazňování částí textu, je šest minut. Budu se snažit, aby vás podobně pohltily i články, které pošlu do světa v roce 2021.

 

7. místo: Copywriting: Začínáte? Nestahujte kalhoty, stáhněte si radši zdarma tyhle knihy

Když školím zájemce o copywriting, obvykle narážím na to, že z oborové literatury četli naprosté minimum. Je to škoda. Na trhu (i v knihovnách) už je kvalitních titulů víc než dost. A některé se dají sehnat i zadarmo (byť v angličtině). Třeba ty představené v tomto článku.

Chcete-li doporučit nějaký titul v češtině, sáhněte po čerstvě vydané reedici publikace Copywriting –⁠ Pište texty, které prodávají od autorek Anny Sálové, Zuzany Veselé a Michaely Rakové. Na 350 stranách najdete nejen 18 přehledně zpracovaných kapitol toho nejdůležitějšího, co potřebujete znát, ale i řadu ukázek z praxe a podnětných cvičení.

 

8. místo: Přídavná jména účelová – prubířský kámen každého copywritera

K účelovým adjektivům se asi budu vracet zas a znova. Copywriter se bez nich neobejde a laici v nich dnes a denně sekají chyby jako na běžícím páse. 

Ptáte se, proč to není běžicí pás? Přečtěte si můj článek z osmé příčky. A pak si vyzkoušejte třeba tento test na účelová přídavná jména.

 

9. místo: Co vám na školení copywritingu neřeknou: A/B testování copy s ukázkami a výsledky

Znalost best practices je základem know-how. A k best practices patří i závěry z publikovaných výsledků nejrůznějších A/B testů. Sám se po nových studiích s takovými testy pídím s pravidelností pevnější než železo. Těší mě, že články o nich zajímají i vás.

 

10. místo: Cena za vytvoření sloganu: Kolik stojí reklamní claim a tagline?

A do třetice cenotvorba. Tentokrát rešerše k naceňování sloganotvorby. Čím více textařů touží okusit copywriterský chlebíček, tím častěji jsou do vyhledávače zadávána klíčová slova jako „copywriter ceník“, „cena za copywriting“, „reklamní texty cena“ či „ceník copywritingu“. A nakonec dojde i na „slogan cena“.

Abyste nemuseli pročítat stovky odkazů, nabídl jsem vám tento sumarizující článek. Četli jste ho ve velkém, takže chovám naději, že vám pomohl a že vytrhne trn z paty i čtenářům, kteří si ho najdou v roce 2021.

 

A co jste si v roce 2020 ještě mohli přečíst?

Preview pane neboli pre-header

Preheader i pre-header: Co to je a jak tím zvýšit míru otevření o 100 %

Preheader (nebo chcete-li pre-header) je ta část e-mailu, kterou vidíte při pohledu do e-mailové schránky hned za předmětem. Pokud chcete dělat komerční e-mailing, rozesílat newslettery nebo propagační e-maily, je ve vašem zájmu preheader správně otextovat. […]

Žádný komentář

Pre-header, preview pane, snippet: Tuhle část e-mailu nesmíte zazdít

Preview pane, pre-header, snippet. Nebo také náhled začátku těla e-mailu. Existujte snadný způsob, jak zvýšit míru otevření e-mailových rozesílek. Je jím správné otextování právě této náhledové části e-mailu. Skvělá zpráva je, že to není žádná […]

Žádný komentář

Kolik stojí copywriting: Ceny australských copywriterů (2019)

Jsou čeští copywriteři levní, nebo drazí? A jak si stojí v porovnání se zahraničními kolegy? Dnes mám pro vás výsledky průzkumu sazeb u protinožců. Zpracovala ho Kate Toonová a zúčastnilo se 209 respondentů z celé Austrálie. Ceny copywriterů v Austrálii 2017 […]

Žádný komentář
cliché

Copywriting a klišé: Bít, či nebít?

Klišé rozděluje copywritery na dva tábory. Jedni považují klišé za smrtelný copywriterský hřích a volají: Smrt klišé! Klišé způsobuje zaměnitelnost! Bijte ho! Druzí argumentují, že využívat klišé znamená vnášet do copy obraty, které jsou publiku důvěrně […]

Žádný komentář

Nejčtenější články o copywritingu v roce 2020

Silvestr se blíží, takže přišel čas připomenout si nejčtenější články mého blogu v roce 2020. Co vás zajímalo nejvíc? Tady je deset nejnavštěvovanějších stránek, jak je identifikoval můj věrný přítel Google Analytics. Četli jste všechny?   […]

Žádný komentář

Psaní zdvojených souhlásek: Otestujte se

Měkký x měkčí. Podaný x poddaný. Jednou z oblastí, kde copywriteři a další textaři při psaní chybují, je psaní zdvojených souhlásek. Přinejmenším to vyplývá z výsledků oblíbeného copywriterského testu na Copytime.cz. Jak jste na tom vy? Taky se […]

Žádný komentář

Jak zvýšit míru otevření e-mailu o 162 %

Míra otevření je cenný ukazatel úspěšnosti e-mailové rozesílky. Uvádí, jak vysoké % adresátů rozesílky otevřelo doručený e-mail. Čím vyšší je, tím lépe. Proto je důležité umět nízkou míru otevření zvýšit. Poznámka: Míra otevření (open rate, […]

Žádný komentář

10 cest k nejlepšímu předmětu e-mailu na rok 2021

Proč potřebujete nejlepší předmět e-mailu ze všech? 47 % příjemců otevře e-mail čistě na základě toho, jak zní jeho předmět (OptinMonster). A 69 % příjemců nahlásí e-mail jako spam výhradně podle toho, co najdou v jeho předmětu. Znění předmětu […]

Žádný komentář
čárka v pozdravu Ahoj

Psaní čárky v pozdravu a oslovení

Psaní čárky v pozdravu a oslovení patří v jazykových poradnách k častým dotazům. Není divu. V dnešní době plné e-mailů a komunikace na sociálních sítích chceme vědět, kdy v pozdravu či oslovení psát čárku, téměř všichni. Jak to s těmi pravidly tedy je? […]

Žádný komentář
Copywriting a psychologie

Efekt Von Restorffové: 10 tipů, jak v textu chytře upoutat pozornost

Chcete, aby vaše texty fungovaly lépe? Naučte se ty části copy, které mají podporovat konverznost. Tedy ty, které mají čtenáře přivábit k obsahu (nalákat), přesvědčit a přimět k akci. Zároveň se seznamte se základy UX copywritingu. V tomto příspěvku […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.