A/B testyCopywritingE-mailing

Preheader i pre-header: Co to je a jak tím zvýšit míru otevření o 100 %

Preview pane neboli pre-header

Preheader (nebo chcete-li pre-header) je ta část e-mailu, kterou vidíte při pohledu do e-mailové schránky hned za předmětem. Pokud chcete dělat komerční e-mailing, rozesílat newslettery nebo propagační e-maily, je ve vašem zájmu preheader správně otextovat. Umí totiž zvýšit míru otevření e-mailů i o 100 %.

Preheader jako extra lákadlo k otevření e-mailu

Naše schránky denně zaplavují desítky e-mailů. Počet odeslaných e-mailů rok od roku roste (Statista.com). Jak obstát v tvrdé konkurenci a přesvědčit adresáty, aby otevřeli právě vaši zprávu? Čím více důvodů jim k tomu dáte, tím větší je vaše šance na úspěch.

Jenže: Délka předmětu e-mailu není neomezená. Při doporučené délce předmětu do 70 znaků máte jen pár slov na to, abyste adresáta zaujali. Naštěstí adresát při pohledu na výpis doručených emailů nevidí jen odesilatele a předmět. Vidí i text ze začátku e-mailu. Tedy pre-header.

Je jen a jen na vás, jestli se v preheaderu objeví automaticky vložený, neatraktivní text (třeba obligátní a nudné Pro zobrazení online verze e-mailu klikněte zde), nebo strategicky připravené sdělení o benefitech, zajímavostech, slevách či dalších neodolatelných důvodech, kvůli nimž se adresát neudrží a e-mail otevře.

Počet znaků pro předmět by neměl přesáhnout 70.
Délka předmětu má u různých e-mailových klientů různý limit. Prostor, který nabízí preheader, proto přijde vhod. (zdroj: theorchardagency.com.au)

 

Možná si říkáte: Silný předmět přece stačí. Nač si přidělávat práci s vymýšlením dalšího textu? Ale co když vám ten kousek copy zlepší výsledky mailingu?

 

Pre-header e-mailu: 3 A/B testy, které vás přesvědčí

Abychom nevařili z vody. Tady jsou výsledky 3 A/B testů zaměřených na využití chytrého pre-headeru:

Test č. 1: Autoplicity

Autoplicity testovalo verzi e-mailu s pre-headerem proti verzi bez pre-headeru. Pre-header doplňoval předmět a zněl: “We want to prove how fast we can deliver your parts. Please tell us what went wrong.

Verze s pre-headerem přinesla zvýšení míry otevření o 7,96 %.

 

test pre-headeru e-mailu
Pre-header zlepšuje míru otevření (autoplicity.com, rejoiner.com)

 

Test č. 2: Flint´s Notes

K nejčastěji citovaným testům pre-headeru patří ten od Marketing Experiments. E-mailing pro FlintsNotes díky chytrému využití pre-headeru zaznamenal ve srovnání s verzi bez pre-headeru o 104 % vyšší míru otevření.

Text v pre-headeru by měl dráždit zvědavost či zájem.
Co napsat do pre-headeru? Cokoliv bude lepší než nudný url odkaz. Nalákejte adresáty na něco NEJ (jako Flint´s Notes) nebo na příslib atraktivní výhody uvnitř e-mailu.

 

Test č. 3: Pre-header a podpora revenue

Atraktivní sdělení v pre-headeru může významně ovlivnit nejen to, kolik lidí e-mail otevře a přečte, ale v konečném důsledku i tržby. Jeanne Jennings z Email Optimization Shop postavila do A/B testu proti sobě dvě varianty se stejným předmětem: Time is Running Out on our Best Selling Custom Items!

Lišily se ovšem pre-headerem. Verze A měla redundantní pre-header, který víceméně opakoval sdělení předmětu: Time is Running Out On Our Custom Items!

Verze B v pre-headeru komunikovala, o jaké výrobky na míru jde: Great Personalized Gifts for Veterans! Specifikovala tak nabídku a přiměla k otevření e-mailu zejména ty, které personalizované dárky pro veterány zajímají. A výsledek?

Byť verze B zaznamenala jen 2% zvýšení open rate, přivedla ke čtení e-mailu natolik vážné zájemce o tyto specifické dárkové předměty, že téměř zdvojnásobila hodnotu indexu RPE (tržby na e-mail).

Jak má vypadat pre-header
Dvojnásobné tržby? To už je znatelný rozdíl!

 

Tak co, budete dál posílat e-maily bez pre-headeru jako v digitálním pravěku? Budete-li potřebovat s kreativními pre-headery pomoct, ozvěte se mi. (kontakt)

 

Literatura:

Subject line length and open rates

Number of sent and received e-mails per day worldwide from 2017 to 2024

A Practical Guide to Preheaders

 

Pomohl vám tento článek?

 

Přečtěte si také

Pre-header, preview pane, snippet: Tuhle část e-mailu nesmíte zazdít

A/B testování webu: Jak určit velikost testovacího publika a kolik dat je dost

A/B testování je způsob, jak zjistit, která varianta obsahu (A, nebo B) funguje lépe. Díky tomu můžete optimalizovat web, e-shop, CTA kartu, nebo třeba znění předmětů newsletterů. Abyste mohli výsledek testu prohlásit za dostatečně průkazný, […]

Žádný komentář
texty pro doplňky stravy

Copywriting pro doplňky stravy: Jak dodržet zákon a neodejít s pokutou

Už jste někdy dostali za copy pokutu? A víte, na co si dát pozor třeba při psaní o doplňcích stravy? Tvořit texty o nich je jako řídit auto. Jakmile neznáte předpisy, zavání to tučným flastrem. Doplňky stravy […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Cvičení pro copywritery: Naming aneb Tvorba názvu produktu

Naming je zábava. Ale taky dřina. V dnešním cvičení si vyzkoušíte, čeho je víc. Mám pro vás totiž zadání, které si v ničem nezadá s těmi, která mi tu a tam přistávají na stole. Zaujalo vás to? Tak pojďme […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Tvorba názvu firmy: Proč jsem dceru pojmenoval Mersigo

Tvorba názvů firem, značek a produktů je činnost zábavná, kreativní a zodpovědná zároveň. Vyberete-li jedinečné, či dokonce exotické jméno dítěti, může ho to do života vybavit pocitem vlastní výjimečnosti, ale také těžkými šrámy na duši. Zejména v období […]

Žádný komentář

Abeceda copywritingu aneb Pojmy pro copywriting od A do Ž: Díl druhý (B)

První díl Abecedy copywritingu vás zaujal natolik, že patří k nejčtenějším příspěvkům blogu. Bude bit bukovými bidly bohatýrské bukvy B?  B B2B copywriting Reklamní psaní, které se zaměřuje na komunikaci obchodní nabídky směrem k jiné firmě či […]

Žádný komentář

Spouštím aVVízo. Dá vám echo o novinkách na mém blogu

Spouštím službu aVVízo. Když si ji aktivujete a vyznačíte, která rubrika vás zajímá, pošlu vám e-mail, kdykoli v dané rubrice uveřejním nový článek. Samozřejmě zdarma. Službu aVVízo si můžete aktivovat na téhle podstránce.

Žádný komentář

Dneska losuju multimilionáře. Vyhrajete vy?

Dneska neformálně. Dnešek je totiž jinej než jiný dny. Čím? Místo psaní copy budu u toho, když někdo vyhraje dva míče. Jako fakt. Dokonce přes dva miliony korun. Jak to? Mám to štěstí, že kromě jinýho […]

Žádný komentář

Copywriting a typografie: Jednoznakovky na konci řádku si odpusťte

Také necháváte jednoznakové předložky a spojky v textech bannerů a dalších reklamních vizuálů na konci řádku? Setkávám se s tím stále častěji. Takže prosím vás: Nechcete-li působit jako amatéři, nedělejte to. Nejenže to působí odpudivě. Je to navíc chyba! […]

Pošli to dál

3 knihy pro copywritery na rok 2021

V závěru loňského roku vyšly dvě knížky o copywritingu: aktualizované vydání titulu Copywriting –⁠ Pište texty, které prodávají (Anna Sálová, Zuzana Veselá, Michaela Raková) a Manuál copywritingu Vojty Untermüllera. V obou případech platí: Tohle by si na […]

Preview pane neboli pre-header

Preheader i pre-header: Co to je a jak tím zvýšit míru otevření o 100 %

Preheader (nebo chcete-li pre-header) je ta část e-mailu, kterou vidíte při pohledu do e-mailové schránky hned za předmětem. Pokud chcete dělat komerční e-mailing, rozesílat newslettery nebo propagační e-maily, je ve vašem zájmu preheader správně otextovat. […]

Žádný komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.