Umíte vytvořit rozkazovací způsob? Otestujte se!

Jako copywriter se bez rozkazovacího způsobu neobejdete.

O tom není třeba polemizovat.

Ne že by snad bylo vaším úkolem zákazníkům rozkazovat. Ale představte si všechny ty

  • pokyny,
  • výzvy,
  • rady,
  • upozornění a 
  • pobídky…

Vybízení k akci je zkrátka pro profesionálního copywritera denní chleba. A když se tenhle chleba láme, copywriter si při tom bez znalosti slovesných tvarů v rozkazovacím způsobu ani neškrtne. Na jaká slovesa si dát pozor?

Zákeřná slovesa

Nejčastěji se při tvorbě rozkazovacího způsobu chybuje u těch sloves, kde v imperativu dochází ke změně kmenové souhlásky. Nebo kde k němu navzdory očekávání (či navzdory formám známým z nespisovného jazyka) nedojde.

K nejzákeřnějším slovesům patří tato:

Zkuste si tento krátký test a zjistěte, jestli si umíte vždycky správně poradit!

 

 

Vyzkoušejte i další testy

Najdete je na stránce Testy.