Kurz pro copywritery online: 20 nejužitečnějších sloves

Hledáte kurz pro copywritery? Objevte ZDARMA praktické tipy, které vám pomůžou psát účinnější copy. Dnes se podíváme na slovesa, na která se můžete spolehnout, kdykoli se při psaní dostanete do úzkých.

Plnovýznamová slovesa jsou základem každého dobrého reklamního textu. Dodávají mu dynamiku a vyzývají k akci. Naučte se používat ta nejúčinnější a přesvědčte zákazníky ke koupi či jiné příhodné akci, kdykoli chcete.

 

Jak na to?

Máte celou řadu možností, jak se zákazníkům dostat „pod kůži“. Se slovesy z tohoto dílu kurzu pro copywritery by to měla být hračka.

 

1. Oslovte zákazníkovu peněženku – zapojte do textu slovesa ušetřit, získatvyhrát

Sleva je jednou z nejsilnějších marketingových pobídek. Ušetřit chce přece každý. Váš text ale nemusí propagovat jen úsporu peněz. Naučte se upozornit zákazníka na další možnosti „úspory“. Na to, že mu výrobek či služba ušetří například čas, suroviny, námahu či třeba starosti.

A což teprve, když jim můžete nabídnout šanci vyhrát. Nebo možnost něco získat.

 

2. Apelujte na zákazníkův rozum – využijte slovesa pomoci, usnadnit, ulevit, zjednodušit, zbavitvyřešit

Zamyslete se, jak propagovaný výrobek dokáže zákazníkovi pomoci. Jak mu může usnadnit život.

Málokdo se ptá, jestli je lék bílý, žlutý nebo zelený. Zajímá nás, jestli nám pomůže a s jakým problémem nám pomůže. Podobně uvažujte i v případě ostatních výrobků. Ulehčí zákazníkovi práci? Zmenší stres? Zjednoduší výběr? Zbaví ho obtíží? Pojmenujte to a využijte to v textu.

Podobně můžete apelovat i na schopnost výrobku přinést úlevu. A nemusí jít jen o úlevu od bolesti. Schválně si zadejte do vyhledávače heslo „ulevte“ a hned si uděláte si obrázek, jak pestré možnosti využití toto „reklamní“ sloveso nabízí.

Zákazník zkrátka chce slyšet, jaký problém mu nabízená služba či produkt pomůžou vyřešit. Schválně: Kolikrát už jste slyšeli slogan typu Máme pro vás řešení! Při propagaci výrobku se proto snažte vytvořit příběh, ve kterém bude daný výrobek odpovědí na konkrétní problém. Platí to samozřejmě i pro propagaci služeb.

Třeba Alza na to šla takto:

kurz pro copywritery zdarma - slovesa

 

3. Navnaďte zákazníky – zkuste slovesa potěšit, zpříjemnit, vychutnat siužít si

Život nejsou jen trable a hledání způsobů, jak jim předejít či jak se jich zbavit.

Toužíme udělat si radost. Potěšit sebe či ostatní.

Přemýšlejte, čím může daný výrobek zákazníka oblažit. Nebo ho zákazník využije jako dárek a udělá jím radost někomu dalšímu?

Tu a tam si prostě potřebujeme život zpříjemnit – a profesionální copywriter nevynechá jedinou příležitost, jak propojení výrobku a představy příjemnějšího života využít.

Když už jsme u toho: Nezůstávejte jen tak při zdi. Útočte na zákazníkovy smysly. Na jeho představivost. Na touhu po slasti. Ať se na chvíli zasní a touží po jediném: Vychutnat si. Užít si.

Spojte výrobek či službu s některým z příjemných prožitků. Nezapomeňte, že vychutnat si lze nejen nejrůznější pokrmy a nápoje, ale například i pohodlí, atmosféru, kvalitní služby, péči, rychlost, příjemné ovládání a mnoho dalšího. I tato dvě slovesa jsou pro copywriting jako stvořená.

Lobkowicz si poradil takto: 

Kurz pro copywritery - Slovo vychutnat v reklamě

4. Připomeňte zákazníkům, že si zaslouží víc

Jednou z motivací k nákupu je chuť odměnit se. Vyvážit své strasti malou či větší radostí. Upozorněte zákazníky, že váš výrobek je připraven posloužit jako dokonalá odměna. Připomeňte jim, že si odměnu zaslouží. Napovězte jim, proč si ji zaslouží. Vyzvěte je, že teď je ta správná chvíle na sobě nešetřit a dopřát si.

 

5. Zlákejte zákazníky pomocí sloves vyzkoušet, objevit, poznat, zjistit, zažít

Nasaďte zákazníkům do hlavy brouka. Důvod, proč být nespokojený se statutem quo. Důvod chtít ho změnit. Obohatit se, vyzkoušet něco nového. Poznat lepší alternativu. Objevit variantu, která je lepší, zajímavější, přínosnější. Zažít dosud nepoznané. Ať zatouží po nových zážitcích, po novém dobrodružství, po vybočení z šedi všedního života, ze stereotypu. Po nalezení řešení tam, kde je dosud nenapadlo hledat.

Zabrnkejte na strunu jejich zvědavosti. Inspirujte je. Povzbuďte jejich touhu poznávat a připomeňte jim, jaké výhody či pozitivní prožitky mu nové poznání přinese.

 

kurz pro copywritery - objevte

 

Tím samozřejmě repertoár sloves, která mají v copywritingu bohaté uplatnění, nekončí. A nekončí ani tento kurz pro copywritery. Další díl si můžete přečíst zde.

 

Přečtěte si také:

Z deníku copywritera: Jak jsem potkal copywriting

Pamatujete na povodně 2002? Říkalo se jim tisíciletá velká voda. V Praze vyplavily metro i ZOO. Karlín zatopily do výšky dvou metrů. V den, kdy se na metropoli valilo 5700 metrů krychlových vody za vteřinu, jsem se já […]

Pošli to dál
Žádný komentář
Reklamní slogany a slogany firem - 600 příkladů

Slogany a zase slogany: 600+ reklamních sloganů a sloganů firem

Slogany, které zná každý, i slogany menších firem a lokálních produktů. Na této stránce najdete databázi nejslavnějších taglines a claimů, kterou průběžně doplňuju o další a další příklady a v níž se můžete inspirovat při tvorbě toho vlastního. V seznamu jsou zastoupeny jak […]

Pošli to dál
2 comments

Ošklivé neprodává. Nebo ano? A platí to i pro copy?

Ošklivé prodává. Alespoň to tvrdí reklamní guru Tim Leake. Když před dvěma lety přednesl na Cannes Lions, což je věhlasná soutěž kreativní komunikace, médií a marketingu, svou provokativní přednášku Ugly Sells, vyvolal svými postřehy nebývalý rozruch. […]

Pošli to dál

Copywrighter píše teksty, copywriter texty – nehledáte spíš profesionála?

Copywrighter je po copywriterovi a copywritingu nejzadávanější klíčové slovo ve sféře poptávek po reklamních textech. A je docela možné, že tohle klíčové slovo sem přivedlo i vás. Co copywrighter dělá? (Odteď už budeme psát správně copywriter, ano?) Co […]

Žádný komentář

Je vysvědčení výzo, nebo vízo?

Píše se správně výzo, nebo vízo? Tahle otázka možná napadla s koncem školního roku i vás. Zjistil jsem pro vás, jak to s vízem a výzem je. Vysvědčení neboli výzo. Nebo vízo? Určitě jsou mezi vámi tací, kteří budou […]

Žádný komentář

Nejlepší kurz cenotvorby pro copywritery? Už existuje!

Jste copywriter či copywriterka na volné noze a tápete, jak nacenit svou práci? Pak si rozhodně najděte online kurz senior copywritera Romana Věžníka. Proč? Dozvíte se v něm všechno, co potřebujete vědět: Kdy naceňovat podle normostrany, kdy […]

Žádný komentář

Test pro copywritery (28): Samá voda, samá voda aneb frazémy o vodě

Dny plynou jako voda. A protože od posledního testu uteklo moře času, jsem tu s novým. Prověří, jestli se v české frazeologii pohybujete jako ryba ve vodě. Nalijme si čistou vodu (a kdo chce, klidně i čistého vína): Bez obrazných […]

Pošli to dál

Spřežky nejsou těžký: Co psát dohromady a co zvlášť

Spřežky (například příslovečné spřežky(1)) jsou slova vzniklá spřahováním, tedy spojením více slov do jednoho bez tvarové změny. Kupříkladu spojením původní předložky s podstatným jménem: spřežkové slovo zpaměti vzniklo spřažením předložky z a podstatného jména paměť (2. pád: paměti).  […]

Pošli to dál

Copywriting a číselné údaje: 2 triky pro efektivní copywriting

Copywriting je umění založené na dvou věcech: na ovlivňování a přesvědčování. Aby váš text dělal, co má, hodí se mít v kapse pár triků. Představte si například, že chcete prodloužit záruku u produktu z 2 let na 3 roky. […]

Pošli to dál
Žádný komentář
ikea efekt

IKEA efekt a copywriting: Sázka na DIY

IKEA efekt patří k podpoře prodeje a ke copywritingu stejně, jako placaté krabice patří k výrobkům z Ikey. Ať už jste marketér, nebo „jen“ copywriter, vaším úkolem je přesvědčit potenciálního zákazníka, aby nabízený produkt chtěl a objednal. Vyhodnotí-li vaši nabídku […]

Pošli to dál

Copywriting & cena za slovo: Kolik stojí slovo textu

Kolik stojí slovo textu od copywritera? Jaká cena za slovo je dobrá? A kdy je vlastně sazba za slovo užitečná? Překladatelé a novináři v zahraničí ji používají a dostávají i 44 Kč za slovo. Jsou na tom copywriteři stejně? A drží s nimi […]

Pošli to dál
Žádný komentář

A/B testování webu: Jak určit velikost testovacího publika

A/B testování je způsob, jak zjistit, která varianta obsahu (A, nebo B) funguje lépe. Díky tomu můžete optimalizovat web, e-shop, CTA kartu, nebo třeba znění předmětů newsletterů. Abyste mohli výsledek testu prohlásit za dostatečně průkazný, […]

Žádný komentář
texty pro doplňky stravy

Copywriting pro doplňky stravy: Jak dodržet zákon a neodejít s pokutou

Už jste někdy dostali za copy pokutu? A víte, na co si dát pozor třeba při psaní o doplňcích stravy? Tvořit texty o nich je jako řídit auto. Jakmile neznáte předpisy, zavání to tučným flastrem. Doplňky stravy […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Cvičení pro copywritery: Naming aneb Tvorba názvu produktu

Naming je zábava. Ale taky dřina. V dnešním cvičení si vyzkoušíte, čeho je víc. Mám pro vás totiž zadání, které si v ničem nezadá s těmi, která mi tu a tam přistávají na stole. Zaujalo vás to? Tak pojďme […]

Pošli to dál
Žádný komentář

Tvorba názvu firmy: Proč jsem dceru pojmenoval Mersigo

Tvorba názvů firem, značek a produktů je činnost zábavná, kreativní a zodpovědná zároveň. Vyberete-li jedinečné, či dokonce exotické jméno dítěti, může ho to do života vybavit pocitem vlastní výjimečnosti, ale také těžkými šrámy na duši. Zejména v období […]

Žádný komentář

Abeceda copywritingu aneb Pojmy pro copywriting od A do Ž: Díl druhý (B)

První díl Abecedy copywritingu vás zaujal natolik, že patří k nejčtenějším příspěvkům blogu. Bude bit bukovými bidly bohatýrské bukvy B?  B B2B copywriting Reklamní psaní, které se zaměřuje na komunikaci obchodní nabídky směrem k jiné firmě či […]

Žádný komentář

Spouštím aVVízo. Dá vám echo o novinkách na mém blogu

Spouštím službu aVVízo. Když si ji aktivujete a vyznačíte, která rubrika vás zajímá, pošlu vám e-mail, kdykoli v dané rubrice uveřejním nový článek. Samozřejmě zdarma. Službu aVVízo si můžete aktivovat na téhle podstránce.   Jak často aVVízo […]

Žádný komentář

Dneska losuju multimilionáře. Vyhrajete vy?

Dneska neformálně. Dnešek je totiž jinej než jiný dny. Čím? Místo psaní copy budu u toho, když někdo vyhraje dva míče. Jako fakt. Dokonce přes dva miliony korun. Jak to? Mám to štěstí, že kromě jinýho […]

Žádný komentář

Copywriting a typografie: Jednoznakovky na konci řádku si odpusťte

Také necháváte jednoznakové předložky a spojky v textech bannerů a dalších reklamních vizuálů na konci řádku? Setkávám se s tím stále častěji. Takže prosím vás: Nechcete-li působit jako amatéři, nedělejte to. Nejenže to působí odpudivě. Je to navíc chyba! […]

Pošli to dál

3 knihy pro copywritery na rok 2021

V závěru loňského roku vyšly dvě knížky o copywritingu: aktualizované vydání titulu Copywriting –⁠ Pište texty, které prodávají (Anna Sálová, Zuzana Veselá, Michaela Raková) a Manuál copywritingu Vojty Untermüllera. V obou případech platí: Tohle by si na […]

Preview pane neboli pre-header

Preheader i pre-header: Co to je a jak tím zvýšit míru otevření o 100 %

Preheader (nebo chcete-li pre-header) je ta část e-mailu, kterou vidíte při pohledu do e-mailové schránky hned za předmětem. Pokud chcete dělat komerční e-mailing, rozesílat newslettery nebo propagační e-maily, je ve vašem zájmu preheader správně otextovat. […]

Žádný komentář

Pre-header, preview pane, snippet: Tuhle část e-mailu nesmíte zazdít

Preview pane, pre-header, snippet. Nebo také náhled začátku těla e-mailu. Existujte snadný způsob, jak zvýšit míru otevření e-mailových rozesílek. Je jím správné otextování právě této náhledové části e-mailu. Skvělá zpráva je, že to není žádná […]

Žádný komentář

Kolik stojí copywriting: Ceny australských copywriterů (2019)

Jsou čeští copywriteři levní, nebo drazí? A jak si stojí v porovnání se zahraničními kolegy? Dnes mám pro vás výsledky průzkumu sazeb u protinožců. Zpracovala ho Kate Toonová a zúčastnilo se 209 respondentů z celé Austrálie. Ceny copywriterů v Austrálii 2017 […]

Žádný komentář
cliché

Copywriting a klišé: Bít, či nebít?

Klišé rozděluje copywritery na dva tábory. Jedni považují klišé za smrtelný copywriterský hřích a volají: Smrt klišé! Klišé způsobuje zaměnitelnost! Bijte ho! Druzí argumentují, že využívat klišé znamená vnášet do copy obraty, které jsou publiku důvěrně […]

Žádný komentář

Nejčtenější články o copywritingu v roce 2020

Silvestr se blíží, takže přišel čas připomenout si nejčtenější články mého blogu v roce 2020. Co vás zajímalo nejvíc? Tady je deset nejnavštěvovanějších stránek, jak je identifikoval můj věrný přítel Google Analytics. Četli jste všechny?   […]

Žádný komentář

Psaní zdvojených souhlásek: Otestujte se

Měkký x měkčí. Podaný x poddaný. Jednou z oblastí, kde copywriteři a další textaři při psaní chybují, je psaní zdvojených souhlásek. Přinejmenším to vyplývá z výsledků oblíbeného copywriterského testu na Copytime.cz. Jak jste na tom vy? Taky se […]

Žádný komentář

Jak zvýšit míru otevření e-mailu o 162 %

Míra otevření je cenný ukazatel úspěšnosti e-mailové rozesílky. Uvádí, jak vysoké % adresátů rozesílky otevřelo doručený e-mail. Čím vyšší je, tím lépe. Proto je důležité umět nízkou míru otevření zvýšit. Poznámka: Míra otevření (open rate, […]

Žádný komentář

10 cest k nejlepšímu předmětu e-mailu na rok 2021

Proč potřebujete nejlepší předmět e-mailu ze všech? 47 % příjemců otevře e-mail čistě na základě toho, jak zní jeho předmět (OptinMonster). A 69 % příjemců nahlásí e-mail jako spam výhradně podle toho, co najdou v jeho předmětu. Znění předmětu […]

Žádný komentář
čárka v pozdravu Ahoj

Psaní čárky v pozdravu a oslovení

Psaní čárky v pozdravu a oslovení patří v jazykových poradnách k častým dotazům. Není divu. V dnešní době plné e-mailů a komunikace na sociálních sítích chceme vědět, kdy v pozdravu či oslovení psát čárku, téměř všichni. Jak to s těmi pravidly tedy je? […]

Žádný komentář
Copywriting a psychologie

Efekt Von Restorffové: 10 tipů, jak v textu chytře upoutat pozornost

Chcete, aby vaše texty fungovaly lépe? Naučte se ty části copy, které mají podporovat konverznost. Tedy ty, které mají čtenáře přivábit k obsahu (nalákat), přesvědčit a přimět k akci. Zároveň se seznamte se základy UX copywritingu. V tomto příspěvku […]

Pošli to dál
Žádný komentář

 

 

 

 

 

Pošli to dál